Inlägg från: kixan |Visa alla inlägg
  • kixan

Ni lastbilschaufförer

Nybliven cahffis ute på praktik finns här. Jag kör mellan 7-4 ungefär, planstål och stålrullar mellan järnverket och industrierna. Hoppas jag får jobba med det sen, känns som en grymt smidig körning.
    Funderar du på att ta kort eller har du redan?

• kixan

Det är ju svårt att veta tider, det finns så mycket olika körningar.. Timmerbilarna kör tydligen ofta skift, ett skift går 04-13 och nästa 13-22. På ett ungefär.. Kör du budbil har du ju arbetstider efter hur företagen har öppet, dvs dagar. Osv. Det gäller väl bara att snubbla äver den sorts körning som passar en.. Det finns många här uppe (Norrbotten) som jobbar i gruvan, kör en vecka i streck och är lediga en vecka osv.

• kixan

Önska honom lycka till förresten. Jag är nyss klar med utbildningen. Om han inte redan har gjort det så ska han plugga på om vad som gäller vid människosmuggling, det kommer på YKB-provet och det hade inte någon i klassen läst nåt om innan... Regler och lagar vid internationella transporter är också bra, liksom vad det blir för böter vid ex.vis överlast... YKB var utan tvekan det svåraste provet, C & E-teorin var hur enkelt som helst i jämförelse...

Svar på tråden Ni lastbilschaufförer