• Girlinthecity

Hjälp med internationella pojknamn!

Är i stort behov av hjälp då det känns som vi kört fast totalt när det gäller pojknamn! Namnet ska fungera i både usa och Sverige, och har det dessutom tyskt eller italienskt anknytning är det ett plus, men inget måste.

Namnförslag hittills:
    Daniel
    Henry
    Jack
    Tristan
    Harry

EJ: Kevin, Liam, Noel

De namnförlag som kommit fram är okej, men känns inte hundra, skulle gärna ha mer moderna, lite tuffare namn. VÄLDIGT tacksam för förslag!

• Svar på tråden Hjälp med internationella pojknamn!
  • karmasus

Lucas
    Elias
    William
    Gabriel
    Simon
    Jonathan
    Aron
    David
    Ludvig
    Ruben
    Sebastian

• Girlinthecity
    Lena skrev 2010-02-16 21:22:19 följande:
    Peter, David, Adam, Erik
    Ja, tack, de namnen har också kommit upp, men de känns också lite vanliga, nästan tråkiga. Behöver absolut inte ha ett jätteovanligt namn, men de är ändå inte helt rätt, men tack ändå!
  • lenitha

Ett vackert namn är Adrian enligt mig... på Svenska och Engelska.
    Brandon... det var en unge på mitt jobb som hete det... de hade valt att uttala det svenskt B-r-a-n-(n)-d-o-n, en annan unge hette Kid, bara Kid. Det tog ett tag innan man sa det utan att haja till varje gång, men det e verkligen internationella,speciella namn, plus, båda pojkarna var jätte söta!

• Girlinthecity
    lenitha skrev 2010-02-16 23:57:56 följande:
    Ett vackert namn är Adrian enligt mig... på Svenska och Engelska.Brandon... det var en unge på mitt jobb som hete det... de hade valt att uttala det svenskt B-r-a-n-(n)-d-o-n, en annan unge hette Kid, bara Kid. Det tog ett tag innan man sa det utan att haja till varje gång, men det e verkligen internationella,speciella namn, plus, båda pojkarna var jätte söta!
    Tack för tipset! Ja, Adrian har jag inte haft en tanke på, det är fint! Tar gärna emot fler tips!
  • LindaJohansson81
    Girlinthecity skrev 2010-02-17 08:34:36 följande:
    Tack för tipset! Ja, Adrian har jag inte haft en tanke på, det är fint! Tar gärna emot fler tips!
    Min kusin döpte sin son till Adriano, finare än Adrian, och mannen hennes är italienare.
  • DenNamnbitne

Daniel är ganska fint och alltid gångbart
    Henry - Det är också ganska fint, men Henrik är finare
    Jack - Gillar inte
    Tristan - Jo, det är fint!
    Harry - Fint namn! HArry och Tristan är mina favoriter

Fler förslag. Jag kör rätt internationellt, dvs många språk:

Arvid (svenskt namn)

Alarik/Alrik/Alarich  (tysk anknytning)
    Baldwin/ Baldvin
    Manfred
    Konrad / Conrad

Natan (föreslår svensk stavning och uttal/annars Nathan) (engelska namn)
    Alfred
    Bennet
    Edgar
    Edmund
    Eldred
    Elmer
    Edvard/Edward
    Miles
    Nump
    Osborn
    Tib
    Todd
    Donald
    Ninian
    Owen
    Oskar

Josua  (Bibliskt)
    Sebulon
    Mandus (grekisk/romerska)
    Augustus
    Crescens
    Crispin
    Cassian
    Fokas
    Kilian
    Leander
    Nestor
    Peregrin
    Rufus
    Sofus
    Solon
    Sixtus
    Timon
    Timoleon
    Titus
    Vitus
    Zephyr

Alfons  (av germanskt ursprung men spanskt/franskt/italienskt)
    Clement (franskt)
    Etienne
    Remi
    Guido  (italienska)
    Lorenzo
    Orlando
    Rinaldo
    Umberto

Här var det väldigt spridda skurar av lite ovanliga fina namn tycker jag. Hoppas ni hittar något som ni tycker om{#lang_emotions_laughing}

• Girlinthecity
    DenNamnbitne skrev 2010-02-17 10:09:47 följande:
    Daniel är ganska fint och alltid gångbartHenry - Det är också ganska fint, men Henrik är finareJack - Gillar inteTristan - Jo, det är fint!Harry - Fint namn! HArry och Tristan är mina favoriterFler förslag. Jag kör rätt internationellt, dvs många språk:Arvid (svenskt namn)Alarik/Alrik/Alarich  (tysk anknytning)Baldwin/ BaldvinManfredKonrad / ConradNatan (föreslår svensk stavning och uttal/annars Nathan) (engelska namn)AlfredBennetEdgarEdmundEldredElmerEdvard/EdwardMilesNumpOsbornTibToddDonaldNinianOwenOskarJosua  (Bibliskt)SebulonMandus (grekisk/romerska)AugustusCrescensCrispinCassianFokasKilianLeanderNestorPeregrinRufusSofusSolonSixtusTimonTimoleonTitusVitusZephyrAlfons  (av germanskt ursprung men spanskt/franskt/italienskt)Clement (franskt)EtienneRemiGuido  (italienska)LorenzoOrlandoRinaldoUmbertoHär var det väldigt spridda skurar av lite ovanliga fina namn tycker jag. Hoppas ni hittar något som ni tycker om
    Stort tack!! Vilket engagemang! Ska spara din lista!

PS. Tristan och Harry är mina favoriter också!
  • spöke

Joel kanske? Och Frank är tufft.

Gillar Henry och Harry bäst på din lista. 
Svar på tråden Hjälp med internationella pojknamn!