• vickan1982

1-års kalas! Jag vill ha tips!

Min lilla bebis fyller nu 1 år på torsdag! Vad tiden går fort!
    Vi ska ha ett litet kalas med lite släkt bara. Men jag skulle ändå vilja ha tips på utsmyckning,dekorationer till kalaset. Vill att man ska se att det är just min sötnos som fyller år !
    Ge mig tips!!

• Svar på tråden 1-års kalas! Jag vill ha tips!
  • MalinV

Min lilla kille fyller ett nästa vecka - jisses vad tiden gått fort!

Vi har tänkt göra det ganska enkelt, dekorera med ballonger och ha servetter med barnmotiv. Och barnvänlig tårta! Sockerkaksbotten med grädde, fylld med mosad banan och fruktpuré tänkte jag, dekorerad med kiwi och hallon. Kan med fördel ätas med händerna när liten och hans jämnåriga kompisar ska kalasa ihop.

• vickan1982

Klart den lilla ska ha tårta också
    Roligt, då är dom nästan jämngamla då

• MalinV

Blev inte så många tips till ditt kalas - men det blir säkert toppen ändå!

Sparar lite på krutet tills senare kalas, då är de ju mera medvetna om att de fyller år. Fast det känns ju riktigt speciellt för oss mammor att det är ett år sen våra guldklimpar kom till världen

• loujac

Hej!
    Kul med kalas, när min pojke fyllde ett gjorde jag en massa olika bakverk, bland annat minidammsugare som jag satte ett A på i sugerpaste, har man inte bokstavsformar kan man ju göra bokstäver i kristyr, funkar ju på de flesta kakor.(hemmagjorda eller köpta =)
    Det blir ju lite personligare med sådana småsaker.
    Lycka till!

• vickan1982
    loujac skrev 2010-02-18 11:26:44 följande:
    Hej!Kul med kalas, när min pojke fyllde ett gjorde jag en massa olika bakverk, bland annat minidammsugare som jag satte ett A på i sugerpaste, har man inte bokstavsformar kan man ju göra bokstäver i kristyr, funkar ju på de flesta kakor.(hemmagjorda eller köpta =)Det blir ju lite personligare med sådana småsaker.Lycka till!
    ja de e sant. Jag gjorde så till hans namnkalas. Men nu tror jag i sånt fall det får bli ettor på
    Ska göra muffins. Och tårta med turtles bild. Har pappa bestämt
  • Isabellee

Hej!

Dottern fyllde 1 nu i December och vi gjorde det enkelt.
    Hade ballonger och tallrikar,servetter med nalle phu motiv.

Hade barnvänlig tårta med barn pure.
    Om det är vid lunch tid kan man ha pannkakstårta :)

• camilladahlquist

vi hade korv med bröd de var lätt att äta för han o roligt
    sen hjälpte han till o decorera tårtan den  blev som den blev men hans dag ju:)
    vi hade serpentinor o hattar o tutor alla på kalaset de var ricktigt kul:)

Svar på tråden 1-års kalas! Jag vill ha tips!