Inlägg från: Gerd parterapeuten |Visa alla inlägg
  • Gerd parterapeuten

dysfunktionellt?

Hej!
    Mitt allra bästa råd till dig är att ta hand om dig själv. Läk dina sår och inse att detta förhållandet inte är bra för dig. Det suger musten ur dig och lämnar dig med känslor av värdelöshet. Lyssna här, du är snart 40, det är ingen ålder nuförtiden. Bygg upp ditt självförtroende och din självkänsla, låt bli relationer till män på ett tag. Satsa på dig själv! Vissa kvinnor älskar för mycket och tror att de skall förändra mannen i fråga. Det finns en bok som heter "Kvinnor som älskar för mycket". Läs gärna den! Hoppas att du inte tycker att jag är för sträng mot dig. Önskar dig allt gott!
    Hälsningar
    Gerd

• Gerd parterapeuten

Hej igen!
    Jag vill säga att ingenting är omöjligt. Om du jobbar med dig själv och förändrar ditt beteende så krävs det att även han förstår sin del och på vilket sätt han bidragit till era problem. Dessutom behöver ni en bättre kvalitét i er relation och då tänker jag bland annat på delat ansvar, en bra kommunikation och dialog, känslomässig förståelse, hänsyn, ett givande och tagande och bättre problemlösning.
    Ni skulle också behöva på djupet förstå hur det kom sig att ni fick så stora problem, alltså hur ni samspelar med varandra. Detta kan vara mycket svårt att se på egen hand men parterapi kan vara ett bra alternativ.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden dysfunktionellt?