Anonym (tjock) skrev 2010-02-17 00:32:17 följande:
ok! min mor sörplar ur en flaska i tid och otid. och hon dricker inte när hon äter, det tycker jag verkar vara så sjuuuukt jobbigt. jag är som sagt en stordrickare. suget efter mat kan man ju tåla och stävja, men att vara törstig är svårt att acceptera :/. men då kanske det inte är ett vidare stort problem ändå.ja precis. hon blir trött och det spänner. hon måste ta det väldigt lugnt efter maten och ofta behöver hon sätta sig ner en extragång när hon väl är igång igen. men det kan ju vara för att hon är gammal (60år) och relativt nyopererad också.alkohol är inget större problem för mig, jag dricker inte så mycket. min sambo kommer nog tycka att det är lite trist, men jag kan ju säkert sippa lite på en öl istället för att svepa så att säga ;). sötsakerna blir ledsamt att släppa.. men förhoppningsvis kommer jag ju kunna äta en liten mängd då och då fortfarande. vill ju inte släppa mina njutningsämnen helt och hållet.. det skulle vara trist.ok! det har jag inte hört förr. men det passar ju mig utmärkt.. jag trivs ju som sagt bäst med en liten övervikt, är extremt tung i kroppen. senast jag var smal vägde jag runt 90kg, men såg ändå normalviktig ut.
Man kan dricka när man äter, MEN det är lite extra jobbigt för då säger det stopp eller så rinner maten alldeles för fort och då är operationen ogjord.. JAG LOVAR dig att det kommer att gå super =)
Ja man kan känna sig lite dåsig. för att lära sig å äta i rätt takt så satt jag ofta framför teven och åt när det begav sig.. för kan man luta sig tillbaka när man käkar.. =)
Sött jaaa visst kan du äta det men i måttlig liten mängd må jag säga..
jag käkar 2 pepparkakor så darrar jag som ett asplöv och svetttas = dump men det är olika vissa kan äta många... å när jag får en dump så dricker jag vatten just för att skölja bort den och det tar ca 20 minuter... så visst är det lite tråkigt men satans va skönt att inte kunna äta så mycket..
käkar jag för fet mat så får jag diareé utan dess like.. *skrattar* men men det är ju olika.. magen hanterar inte fettet på samma sätt längre som tidigare.
Det kommer gå finemang..
Hör av dig om du har undringar...