Inlägg från: zasata
|
-
-
zasata.blogspot.com/2012/01/vilken-ar-basta-m...
Nominera gärna er favorit-mamma-blogg, vinnaren får en biljett till bloggeventet (värt 350kr) + ett hemligt pris, och såklart ÄRAN
Astris Lindgrens värd och andra semesterplaner.
-
Detta med att alltid vara redo för krig..
Det värsta i mitt liv, som jag aldrig blir fri ifrån måste vara dessa spänningar i kroppen hela tiden, trotts KBT, trotts avslappningskurser så sitter det där. Ibland är det bättre, ibland är det sämre men det är aldrig borta.
Västtrafik är dumma i huvudet.
zasata.blogspot.com -
Börja blogga igen?
Fast ändå stavar jag som en kratta och hamnar i totalt fel situationer och lyckas aldrig ta mig ur.
zasata.blogspot.se/
-
Börja blogga igen?
Fast ändå stavar jag som en kratta och hamnar i totalt fel situationer och lyckas aldrig ta mig ur.
http://zasata.blogspot
Sen ni var inne sist. Med allt som nu är raderat var för jag och Tobias gjorde slut.
http://zasata.blogspot -
Att tejpa fast nappen på barnet.
(KOLLA OCH SPRID!)
Åå vad jag inte alls gillar att leka! Om jag bara sitter här på golvet och spelar quitskampen räknas det väl som umgås och leka med barnen?
zasata.blogspot.se/
zasata.blogspot.se/ -
En rörig Måndags-hjärna.Klockan är 12:38 i skrivande stund.
Vaknade vid 6:15 första gången för Johnnys klocka ringde, 6:30 var det bara att gå upp för då hade han såklart väckt Leo.
Fixade en flaska välling till honom, och jag tog mig en biobics, actimel och 30mg ritalin.
Blogga i stället för att bråka?Jag vill inte skada mig själv, men det är i just dessa tillfällen jag inte kan låta bli.
zasata.blogspot.se -
Övar på ensamheten.Försöker skriva och berätta hur värden ser ut efter jag fått diagnos ADHD och borderline vid 25års ålder. Tankar och känslor som dyker upp.
Hatet mot omvärden.
zasata.blogspot.se/ -
Förtjänar inte mina barn en fungerande, och "vanlig" mamma?
http://zasata.blogspot.se/
RitalinDet är ungefär så det känns, varje dag. Och ingen verkar vilja förstå. Hur den där timmen är, när man "bara är", så som egentligen "alla" är, fast dom tänker inte på det. Hur svårt det kan vara att gå och skriva den där matlistan, planera maten för dagen för barnen, få tiderna och rutinerna att gå ihop.
Låst och instängd -
Känslor och AdhdHur ska man kunna lita på någon annan, om man inte litar på sig själv?
Igår lovade jag att aldrig skära mig igen. För mig är det ett sett att bli lugn, att återfå kontrollen på mig själv. Att vakna upp ur den ilskan och sårbarheten man hamnar i när man blir misstolkad hela tiden. -
-
Bikinin är på!Jag laddar!Just det, jag skall bara. Min snurriga hjärna!Hos min psykolog idag frågade honom och sjuksköterskan hade ringt i måndags. Va sa jag nä varför skulle hon göra?Matlagningsguide för personer med ADHD – problematik
Jo jag hade ringt i fredags, och hade någon fråga om min medicin och hon hade ringt upp i måndags, jag hade tydligen pratat med henne. -
-
-
Kräkas för jag äter för mycket.Zumba!Lite god mat.Domedagen.zasata.blogspot.se/
Frågan jag ofta ställer mig är, om jag blir av med min kräkfobi, skulle jag då börja kräkas när jag tycker jag ätit något jag tycker är dåligt eller för mycket? -
Hela huvudet snurrar - ett terapi inlägg.Kanske dags för medicin? Tar den bort denna förvirringen kanske... Om inte annat brukar den göra mig lugnare i dessa tillstånd fast på fel sätt tror jag. Eller jag vet inte. Fuck jävla medicin den funkar ju inte alls.
KatastrofLeo tittade lite på mig vred sig om, och somnade om. Trodde jag kunde lägga mig igen. Då hör jag Ebba"sover Leo?" aah sa jag. "jag har ont i magen." under vad som kanske är tre sekunder kan jag inte röra mig utan bara allt som går igenom mitt huvud och svimmar nästan. Jag blir likstel.
zasata.blogspot.se/ -
Min hierarkiJag håller just nu på med sjukt mycket KBT mot denna jävla kräkfobi. Det är så in i helvete svårt! Men jag står inte ut med att ha blivit så mycket sämre i fobin detta året. Och innan jag börjar DBT måste kräkfobin vara bättre.
Ingen vanlig dag!Grattis till mig!
Middag!Idag slår vi ihop lunchen och middagen. Frukost och lunch är ju brunch, men vad är middag och lunch?
Mer naket på tv, tack. -
-
-