• Pilea

vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)

Barbamammans...

Oj, vilken körig morgon minst sagt!
    Tack för länken föresten! 
    Har också lite strul med 2 Tradera-köpare nu! Den ena sa att hon varit på banken i måndags, men ingen betalning syns än iaf. Den andra köpte en kjol med "köp nu" för snart 1 vecka sen, men har fortfarande inte betalat.
    Hur mycket snor kan man ha i i näsan egentligen??? Känns som jag ska snyta ut halva hjärnan varje morgon Till på köpet har jag massa slem/rossel i luftrören som jag måste hosta upp hela tiden för att kunna andas riktigt, får ju skit ont i magen när jag måste hosta.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

Ska maila igen o fråga om de verkligen har betalt, annars har de väl satt in pengarna på någon annans konto.

Nu snöar det igen, ska det aldrig ta slut! Får väl vara glad om allt hinner smälta bort till Midsommar Vilka översvämningar det ska bli sen.
    Imorgon ska jag iväg o få den där immuniserings-sprutan pga att jag är Rh- och på fredag är det dags för mvc igen (var ju nyss där känns det som).
    R blev försten inte så glad på mig när han såg att jag försökt flytta möbler själv. Det var nästan att han inte ville ge mig min semla när jag varit så stygg  
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

am zandra:

Det är kämpigt när de blir så där mammiga när man inte kan bära runt på dem.
    Alve o Tyra är nog lite tjuriga på mig för jag får inte krama eller pussa på dem längre o de väljer sällan mig när de behöver hjälp osv När vi har folk här o ungarna trillar eller så då springer de till någon annan för tröst.
    Bara i sömnen som mamma duger, då ligger de tätt, tätt
    Hoppas det blir bättre sen!
    Vet inte vad det är för förkylning jag fått, vill inte ge med sig riktigt. Brukar aldrig vara sjuk o om jag blir det max 2-3 dagar, men nu har jag varit snorig o dan i 1 vecka. Nä, ska inte klaga.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

"morris" den lilla knasungen håller på att puta ut sig lite här o där i magen

Syns bättre i verkligheten!
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea
    singstar76 skrev 2010-02-17 11:50:27 följande:
    Hittat hit!!
    Va bra
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-02-17 12:26:36 följande:
    solokatt: vad bra herregud vet ni vad som damp ner i brevlådan OM inte kläderna MEN paketet är helt trasigt o kläderna är sååå skitiga sitter en lapp på där posten ber om ursäkt för att det är trasigt men det är inslaget i sånt där jättetunt omslagspapper bara!!!!!! frågan är om jag kan få dressarna rena nu
    Åh, nej! Det gäller verkligen att slå in ordentligt. Är allt med då, eller har det trillat ur något?
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

Barbamammans...

Sicka busungar du har Testa med lite aceton, det borde väl funka även på sängen, tror jag!
    Fangoria:
    Ofta känns det väl längst för de som bara går hemma o väntar efter att få höra "livstecken" från de barnafödande paret  
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

Barbamammans...

Går Abbe mer än 15 timmar just nu? För i så fall kanske hon syftade på att han inte har rätt att vara där mer än 15 timmar i veckan så länge som du är föräldraledig. Att det inte finns några "särskilda skäl" längre eller hur jag ska uttrycka mig.
    De försöker väl med allt för att få en plats ledig??? 
    Har precis tryckt i mig en semla som blev över från igår {#lang_emotions_tongue_out} Ska bli spännande att se hur vikten ligger nu på fredag när man tryckt i sig så många
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-02-17 13:09:00 följande:
    pilea: nej abbe får ju bara gå 15 timmar i veckan så han går inte mer än det!! ja jag tror dom försökte sig på en "fuling" för att dom behöver en plats men va fan rent ut sagt abbe kommer ju ändå gå på sk allmän förskola som är för 4-5 åringar i höst vad är då vitsen med att han ska gå hem nu för att börja skolas om till aug månad o tyckte hon uttryckte sig oklart o klumpigt jag kan inte smälta vad hon sa riktigt....
    Verkligen konstigt!
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

Har fått för mig att vi ska ha en spiraltrappa i hallen, synd bara att det är så dyrt. Som det är nu är trappen direkt till vänster när man kliver innanför ytterdörren. Skulle vilja ha trappen vriden åt andra hållet så att man kan hänga av sig direkt vid dörren istället. Vi har rätt liten hall o en spiraltrappa har ju rätt stor diameter så det kanske inte går. Drömma kan man ju iaf  

Alve 060129 Tyra 071019
Svar på tråden vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)