Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)

Vi som trivs tillsammans- DEL 6
    Då har vi hunnit till del 6..

Vi är ett tappert gäng på 10-15 stycken med barn födda i okt/nov/dec-2007, men givetvis är ALLA välkomna in. Bara man har lite hyffs!

Vissa är inne varje dag. Vissa ibland. Men huvudsaken att vi inte ger upp och håller ihop tråden!

Kram på er!!

• Svar på tråden vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)
  • 7 michelingodingar

hoppas ni hittar hit nu tjejjer

dagen kunde väl börjat bättre här, alwin vakna 05.30 o vägrade somna om så alla var uppe med tuppen, skulle ju till tandläk med lexan o ha med mig dom 3 minsta så jag bad maken lägga in sittvagnen i bilen kommer ut o har han gjort det då näääää o ändå sprang ena dottern ut o sa till att han inte skulle glömma den, abbe totalvägrade klä på sig gallskrek som en tok(TRÖTT var ju bara förnamnet för hans del) så sena kom vi iaf ut till bilen jag drar en fin ramsa över maken som inte ens bemödat sig med o lägga in vagnen åt mig så trycka mig förbi typ en liten smal gång på 20 cm för o komma in till garagedörren(maken har ställt några stora runda tunnor på ena sidan o soptunnan på den andra) fick slita upp garagedörren dra ut vagnen o häva vagnen för o få ut den till på köpet höll jag på o ramla rätt in i snödrivorna, skitförbannad så inser jag att det går inte o få upp bagaget på bilen ännu mer förbannad o inser att klockan tickar o vi kommer aldrig hinna till tandläk i tid så in med vagnen i framsätet hos stora dottern o en abbe som fortf gallskriker allt vad han orkar o ska inte spänna fast sig så jag sätter mig i bilen o nu är mitt tålamod slut o vad händer JOOOOOOO BILJÄVELN startar inte så ut ur bilen packa ut ungarna o in o ringa tandläk o tala om läget dessutom får abbe vara hemma med oss för mitt bäcken pallar inte o gå till dagis med tvillingvagn o snön suck nu har jag lugnat ner mig lite iaf men himmel så förbannad jag var!!!!!

• 7 michelingodingar

pilea: man tror ju man ska snyta ut hjärnan emellanåt o vart finns liksom allt

här är jag genomförkyld o har oxå slem/rossel som började komma inatt så efter 03 har jag hostat som en tok o AJJJJJ vad ont det gör i magen o det sliter ju åt alla håll o kanter så nu försöker jag harkla så gott det går för o slippa ta i o hosta!!

har du mailat köparna? konstigt en vecka tar det inte o föra över pengar ju!!

fick ett mail av säljaren som skrev att hon skikcat kläderna o likså i omdömena både mitt o den andra köparens neg omdöme kommentera hon nu med att varorna var skickade... jaaa eller huuuuur känner jag då{#lang_emotions_undecided}

herregud så godissugen jag är o inga pengar o köpa för heller{#lang_emotions_yell} är väl bra tyckte maken men INTE jag som håller på o bli galen av suget efter choklad{#lang_emotions_tongue_out} tur det snart är fredag o BB kommer

• 7 michelingodingar

am zandra: ja jag brukar ha lite koll på det där när trådarna stängs men inte denna gång

ja visst hade han kunnat underlätta sablans karlskrälle men i morgon bitti är det honom jag sparkar ut för o sätta in vagnen o se till så bilen startar!!!!

hoppas du snart är piggare igen, jobbigt med både fogar o ischias usch!!!

haha jag nämnde för maken om receptet på pannacottan igår o sa att jag tänker göra den i helgen maken muttrar för han tycker pannacotta är sååå äckligt{#lang_emotions_dreamer} han får vara utan så blir det desto mer till oss
    tänkte på hur många pers räcker det receptet till som du har?

förresten kom o tänka på dig inatt när jag låg vaken o hosta hur gick det med din brudklänning o det sen??? köpte hon det el?

• 7 michelingodingar

am zandra: haha ja jag vet inte varför jag kom o tänka på dig o klänningen mitt i natten{#lang_emotions_tongue_out}
    tråkigt att hon inte köpte klänningen men bra att det löste sig iaf!!

ok då får jag nog dubbla det här hemma om det ska räcka eftersom vi är några fler än er

herregud abbe o freya försvann upp på övervåningen o så vart det så där tyst ni vet= sattyg så jag ropa o fråga vad gör ni inte ett svar o precis knäpptyst så då gick jag upp o möts av lukten från nagellack{#lang_emotions_yell} jooo då ett knallblått nagellack hade dom hittat o målat sig själva med både naglarna på händerna o fötterna, PÅ händerna kläderna håret i ansiktet lexans nya kudde är så fint målad blå samt ena gaveln på hennes säng{#lang_emotions_demon} shiiit vad gör jag nu, har ju inget sånt rengöringsmedel som tar bort nagellack så abbe o freya är så fina så här nu{#lang_emotions_sealed}

• 7 michelingodingar

solokatt: vad bra

herregud vet ni vad som damp ner i brevlådan OM inte kläderna MEN paketet är helt trasigt o kläderna är sååå skitiga{#lang_emotions_cry} sitter en lapp på där posten ber om ursäkt för att det är trasigt{#lang_emotions_demon} men det är inslaget i sånt där jättetunt omslagspapper bara!!!!!! frågan är om jag kan få dressarna rena nu

• 7 michelingodingar
    Pilea skrev 2010-02-17 12:29:02 följande:
    Åh, nej! Det gäller verkligen att slå in ordentligt. Är allt med då, eller har det trillat ur något?
    alla dressar fanns med iaf!!ja ska man slå in det i sånt tunt papper så brukar iaf jag trä en plastpåse över först o sen tejpa massor!!!!

Fangoria: haha ja nu kan jag skratta åt dom men inte just då maken brukar ropa bill o bull till dom o dom svarar jaaaa

skönt att du inte tyckte det var så himla drygt iaf!! ja en fl är en helt otrolig upplevelse, snitt likaså

här tar väl deras hyss aldrig slut hörde abbe gråta o det lät så dovt så jag gick o kollade o då hade han krypit in i torktumlaren varpå freya slängde igen luckan abbe skitarg som ett bi o fick ju upp luckan innan jag kom in i tvättstugan men jisses!!

inte nog med detta sitter o gapar som ett jäkla frågetecken, fick ett samtal precis från dagis områdeschef o presenterar sig o säger att ja nu funkar ju abbes prat o den sociala biten o överaktiviteten är ju bättre så vi anser inte att han behöver gå på dagis ?????????
    jaha sa jag helt ställd o fattade liksom noll o så säger hon ja eller vad tycker du, ehhh sa jag jo visst har det lossnat massor för hans del men han behöver ju verkligen få vara på dagis o träffa andra o leka av sig för gå här hemma så blir han så fruktansvärt rastlös.
    jaha jaaa jooo men jag kan förstå att han behöver vara på dagis då säger hon{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_demon} men vad fan är det frågan om liksom så säger hon ja nu är han ju snart 4 år o har då rätt till 15 tim/vecka så vi fortsätter väl som vi gjort då fram tills han blir 4 år, tack o hej

FÅGELHOLK= JAG

vad detta samtal handlar om har jag ingen aning om jag fattar ingenting!!!!
  • 7 michelingodingar

pilea: nej abbe får ju bara gå 15 timmar i veckan så han går inte mer än det!!
    ja jag tror dom försökte sig på en "fuling" för att dom behöver en plats men va fan rent ut sagt abbe kommer ju ändå gå på sk allmän förskola som är för 4-5 åringar i höst vad är då vitsen med att han ska gå hem nu för att börja skolas om till aug månad o tyckte hon uttryckte sig oklart o klumpigt jag kan inte smälta vad hon sa riktigt....

• 7 michelingodingar

am zandra. haha nää ibland så lyckas dom med det mest konstiga grejjer tror jag kan göra en komedi för nu smög freya ut i köket o tog fram ett lättapaket från kylskåpet o med alwins hjälp som klättrade upp på stolenTROTS att stolarna ligger ner satt på köksbordet o käka smör

ja jag ska fråga fröken på dagis om dom vet nått om det här för jag är som ett frågetecken!! ok om dom hade stämt möte för o se hur allt gick för honom o då kanske ta upp en sån sak men så här verkar helkonstigt ju!!

men jisses vilken mormor o AF sen då dom är ju oxå knäppa emellanåt ju!!

åhhhh vad jag längtar tills maken kommer hem från jobbet DÅ ska jag pallra mig bort o köpa lite godis, fick in pengar från mina auktioner jag sålde så nu ska jag bara ha lite

• 7 michelingodingar

ja här ska det med göras annat, ska fixa middagen potatis med stekt fläsk o löksås

Svar på tråden vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)