• 7 michelingodingar

vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)

Vi som trivs tillsammans- DEL 6
    Då har vi hunnit till del 6..

Vi är ett tappert gäng på 10-15 stycken med barn födda i okt/nov/dec-2007, men givetvis är ALLA välkomna in. Bara man har lite hyffs!

Vissa är inne varje dag. Vissa ibland. Men huvudsaken att vi inte ger upp och håller ihop tråden!

Kram på er!!

• Svar på tråden vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)
  • lunaria

barbamamma: men så där konstig tror jag inte din mens ska vara!! herrejisses att blöda hela tiden .

hur blev natten för dig nu då??

Pilea: roligt med 30-årskalas . oj så carenas mjuklift är mycket bättre?? vi har ju en Carenavagn, men jag visste inte att det fanns mjuklift att köpa..fast hur lång är Max då??

det kanske var mensen du fick då!

jag ska ringa till pastorsexpedition här i em. har spånat på tyger o mönster på dopklänning över nätet o på www.tyg.se finns det jättebilligt. jag funderade på att kanske be Fangoria om att sy, men Dan sa att jag fixar det galant själv. han kan minsann peppa en ibland . jag får väl se hur dte blir i såna fall .

man ska verkligen inte berätta hur bra ungarna sover för idag var det minsann en strulnatt utan dess like...de vaknade i skift . Dan traskade upp så himla mycket så jag gick upp med ungarna när de vaknade på morgonen, sen traskade jag iväg med Noah till dagis.

• 7 michelingodingar

am zandra:nää så här slka det ju inte vara,jag funderar på om det kan bero på steriliseringen.... smått jobbigt iaf för man vet ju aldrig när det kommer

joo småttingarna sov innan kl 19 igår kväll agathon var väl lite smågnölig fram till 20 men sen sov han fram tills 01 men då gav jag nappen o han sov till 02 då gjorde jag mat åt honom o sen sov han ända tills strax innan 06 sen den tidpunkten verkar vara hans morgon men inte min tyvärr

jobbigt att dom varit så bökiga inatt men skönt för din del att Dan gick upp!!

haha ja eg en dopklänning borde ju inte vara så svår o sy men sen beror det väl på detaljerna om man ska ha några oxå

snart dags o hämta abbe o freya,stackars alwin det första han gjorde när vi kom hem från dagis var o springa upp på övervåningen o ropa ajja och eyyyaaa=alexandra och freya o när jag förklarade att dom är i skolan o på dagis så rullade stora tårar ner för kinderna på honom jag som hade tänkt försöka städa av en massa men det blev till o sitta med alwin i knät istället!!

• lunaria

fejjan är helt död för mig nu..

barbamamma: det måste väl bero på steriliseringen ändå, hoppas inte det fortsätter o vara så knäppt!!! min mens går som en klocka just nu, exakt 30 dagar imellan..så här regelbunden har den aldrig varit, så skumt det med kan jag känna!! 

usch stackars lilla Alwin, måste vara så knasigt när syskonen ska iväg så där!!

vi bokade dop till den 27:e november, var tydligen ganska mycket som var på agendan i december för kyrkan . men så frågade jag om de hade nån klänning de kunde låna ut..ja de hade "en mindre o en större" o jag fråga hur stor den stora är o hon trodde att den var typ från 6 månader kanske..men så hade de en i linne o den va också ganska stor vad hon tyckte större än vad den andra stora var. alltså begreppet "stor" är ju relativt kan jag tycka . vi kan få se på de, men vi måste ha skjuts av våra grannar för expeditionen ligger en bit utanför..ska hyra församlingshemmet för 250 kr oxå, det tyckte jag var billigt . är något sur på Dan som aldrig frågade till vårt bröllop, hade ju hellre haft festen där ju!! nåja, blir nog jättebra..ska bara börja kolla efter kostym till Noah . o börja planera vilka gäster som ska komma o så..ska bli kul!!

• 7 michelingodingar

am zandra:ja då är det inte bara för mig som fejjan ligger nereObestämd
    guu vad skönt o så regelbunden mens!! nä jag ska be bm kolla när jag ändå ska dit eller iaf höra med henne för gå så här vill jag inte

vad kul att ni bokat dop nu
    haha ja det hon tycker är stor är kanske nånting som du tycker är litet

ja men det var ju billigt, vi betalar oxå 250 kr för församlingshemmet här OM det har med kyrka o göra som vid t ex dop,bröllop osv men hyr man för t ex nån annan form av tillställning så kostar det 400 kr!!

nää dags för mat sen väntar jag bara på grisjäkeln oxå den skulle komma nu runt 15 tiden men han som vi köper av har en liiiiiiten annan form av tidsuppfattning än vad en annan har

• 7 michelingodingar

herregud 104 kg vägde grisen som vi fick hem men så himla fint kött o det är så fint styckat oxå mdenna gången hade killen som vi köper av malt köttfärs åt oss oxå men vilka bitar han tagit till det vill jag nog fasen inte vetaKräks 
    hela frysen är proppfull med kött så sita påsen fick jag hålla emot med handen o sen stänga fort som fasen för att det inte skulle ramla utTungan ute men det tog mig och maken(killen kom med grisen ca 10 min innan maken kom hem från kursen) ca 3 timmar o packetera allt och lägga in i frysen och mala ner det vi ville ha till köttfärs tänk er då om jag skulle stått med allt själv skulle säkert tagit 6 timmar för mig

am zandra:har dina små sovit inatt?

här kan jag ju säga att nu är det krig i tomteskogen vända på dygnet vid 4 mån ålder neeeeej det går inte jag med på agathon vaknade strax efter 22 igår kväll och somnade inte förrens kl var 03Demon och kl 07 var han vaken här igen så idag är det JAG som kommer hålla den lille herren vaken fyyy snacka om att jag är trött höll knappt på o ta mig upp ur sängen!!

idag har dagis nån planeringsgrej eller vad det nu var så abbe och freya är hemma från dagis så alwin är glad här iaf så just nu sitter abbe,freya,alwin och agathon ligger på golvet och dom kollar på ice age 3

• lunaria

barbamamma: nämen gud, han har verkligen vänt på dygnet . o stackars dig då som ska hålla honom vaken idag då när du är så trött o dessutom har alla småttingar hemma . kram på dig gumman!!

usch, det där med lukten minns jag från då mamma o pappa köpte gris när jag var liten. de sålde åt någon bonde o då fick de det ännu billigare så vi åt knappt aldrig annat än griskött...uch vilken tid det tog att fixa allt, förstår att du inte ville vara ensam om det!!

mina ungar sov bra inatt . Linn somnade 18.30 och denna gång lärde vi oss av vår läxa från natten innan då vi skippade matningen innan vi själva lade oss. så vi tankade i henne en flaska vid 21.hon ville säkert upp dock o leka då, men somnade om vid 22 iaf...sen vaknade hon 5.40 o somnade om lika fort. Noah vaknade 6.30 o han var hysterisk o väckte Linn vid 7 så då traskade vi upp aliihopa. jag lyckades somna igårkväll så jag kände mig utvilad imorse..tror Linn kommit ur sin fas nu oxå, helt underbart kan jag säga . fast jag blev lite sur igår för hon har ju bökat så mycket de andra dagarna så jag sov inte middag när hon somnade för jag tänkte att hon sover nog bara 10 minuter o börjar vråla sen, men då sov hon i 3 timmar!!

vad tyckte du om glasögonen förresten?? lade ut bilder igår på fejjan..syntes väldigt tydligt hur trött jag var haha, men orkade inte sminka mig för att ta bilder. sitter med beslutsångest just nu, men får bestämma mig över dagen..ska strax iväg med bussen till vc. ta nya prover o så barnpykologen. tyvärr spöregnar det ute o skruttan är fortfarande förkyld så Dan stannar hemma med henne. lite egentid för mamsen,hehe. enda problemet är att jag är så tankspridd o fumlig nu samt att jag tappar ord med mina värden så att prata själv med barnpsykologen känns inte så kul..får väl se hur det går!!

• 7 michelingodingar

am zandra:hoppas det går bra idag!!
    kollade korten förut och när jag såg dom rosa glasögonen så hoppade jag till för där såg man ett par jättebrillor på en liten späd(jättesöt) tjej tyckte dom täckte hela ditt ansikte tyvärr och färgen ger mig rysningar tycte du passade sååå bra i dom andra såna ville jag med ha men jag passade inte alls i dom!!
    men helt klart annorlunda glasögon måste jag ju säga men där tror jag det första dom ser o tänker på är just glasögonen!!

pjuu nu börjar huvudvärken komma av tröttheten en stoooor kopp kaffe väntar strax på mig
    höll agathon vaken nu från 07-09 sen fick han sova ca 1 timme o när jag väckte honom så fick man knappt liv i honom men skam den som ger sig har hållt han vaken ca en timme nu och lagt honom då han de sista 20 minutrarna bara grät men nu hör jag honom jollra inne i sängenDrömmer tänkte låta honom få sova ett par timmar nu för att sen hålla honom vaken ett par timmar på em iaf sen får han sova en stund till men från 17.30 får han vara vaken sen!! i vanliga fall sover han mellan ca 9-9.30 tills ca 13!!

abbe freya och alwin har hunnit med o se ice age 3,byggare bob och nicke nyfiken, vara ute på gården en vända och nu sitter dom och bakar med sin play dooh lera ska se om dom vill ha lite o äta för dom åt knappt inget alls till frukost!!

hoppas min vagn kommer , sms till henne igår för hon sa att hon skulle skicka den så att jag skulle ha den som till igår men ingen vagn kom och då har hon inte ens skickat den fick jag till svar men hon skulle göra det igår o med posten så brukar det ju bara ta en dag max 2 dagar så får väl hoppa ut o kolla brevlådan nu då   

• Pilea

Barbamammans...
    Åh, hoppas vagnen dyker upp snart!
    Skönt att ni kunde hjälpas åt med grisen, annars hade det som sagt tagit sin lilla tid
    Hoppas du får ordning på Agathons sovtider!

Själv har jag blivit lite slapp igen o låter Maxen sova hos mig i sängen. Tyckte han var så kall en kväll när han låg där alldeles ensam i sin stora spjälsäng, inte alls hönsig va

Shit va många timmar han sover Agathon! Hur lyckas han med det i allt liv? Man tycker ju att Max borde vara van vid ljud, men han vaknar superlätt när A o T härjar.

am zandra:
    Oj, det var billigt minsann!
    Kämpigt att du måste gå själv till barnpsykologen, lycka till iaf!

Sitter här på altanen o njuter av solen, Alve sitter inne o glor på barnkanalen o Max sover i vagnen här ute. Fasiken jag har fortfarande sketa ont i min visdomstand, har haft det över 1 vecka o jag har fortfarande inte ringt tandläkaren. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Fangoria

Nu har jag suttit och läst ikapp! Tungan ute Grattis till alla 4-månaders knoddar!! =) (och alla nya vagnarFlört)Och ni verkar alla fått in barnen i faser, så det kanske har med åldern att göra?

Barbamammans:  Här kommer ett sent svar på tidigare fråga: Ja Lexan kanske är tidig men jag fick mens när jag var 11 (men jag skulle fylla 12) och började få hår då.
     Ah mycket kött på en gris, härligt, men jobbigt att ta reda på förstår jag!.

Pilea: Nä stackars Abbe, som brutit benet!

am zandra: Kul att ni bokat dop! Vi fick låna församlingshemmet gratis, i 5 timmar, verkligen olika från församling till församling. Jag hoppas att de har en klänning som passar då, och om du vill prova att sy en själv så har jag en del olika mönster du kan låna! (Får kika i mina gömmor bara). Jag har ännu inte sytt nån själv men är säkert roligt, och vilket minne att spara! Skrattande

Vilka buggar och virus det varit här på familjeliv, har ju knappt vågat gå in här!

Vi är förkylda igen, jag och barnen. Kiron hann vara på dagis 2 veckor... Tiril är superförkyld och har sovit väldigt dåligt, häromnatten fick vi till slut söva henne i babyskyddet, hon måste sova ganska upprätt för hostan och snoret... Lilla stackaren. Och M ligger och lyssnar så hon andas riktigt efter hostatackerna, och spjälisen står på min sida så det blir en hel del vyssjande och kollande osv...så vi sover ganska dåligt nu. Jag har fått lite höstdepp...Vill hitta på något roligt så man kan skingra tankarna lite. Blä. 
    Skulle varit på BVC för vaccinering av Tiril 25:e Augusti, men det blev uppskjutet IGEN, till 10 september... Är då 3 månader sen sist vi var där.
    Nä nu påkallar lilla sjuklingen uppmärksamhet...Kram!!

• 7 michelingodingar

pilea:agathon har oxå börjat bli kall om nätterna men jag har inga pyjamaser till honom så just nu får han sova i en långärm body täcket sparkar han ju av sig hela tiden!! maken ska iväg i morgon till ett ställe som har en stor outlet butik så då skulle han gå in o kolla efter pyjamaser åt honom!!

ja agathon sover MYCKET så inte konstigt om han vänder dygnet men han har ju sovit mycket redan från start vissa dagar då är han kanske vaken mellan 06-07.30 sover till 09 då får jag väcka honom när vi ska till dagis sen sover han när vi kommer hem igen tills ca 13 ibland t  o m till 14 vaken till ca 16 tiden sover sen till senast 17.30 och läggs för natten ca 19!! men sen vissa dagar så är han vaken bra mycket mer o man tror aldrig han ska sova igen
    haha han är van vid ljud,vi har vant honom från start jag kan damsuga,barnen härjar ha musik i gång osv utan att han störs det minsta däremot om det blir för tyst då vaknar han av det istället!!

men du borde ringa tandläk o få det fixat ju!!

här fick barnen jultidningarna idag får se om dom ska sälja nått är ju lite kul med premierna dom kan få o lite pengar men sen är det svårt o sälja på en sån liten ort som vi bor på!!

ingen vagn idag börjar bli nervös för att hon ska lura mig ju hon lovade ju att jag skulle få ett kollienr men inte ens det har jag fått!! behöver ju för tusan ha en vagn vi kan inte gå ut ens just nu!!

Svar på tråden vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)