• maadicken

hjälp! snabba tips på fyllning i gräddtårta önskas! gärna tips på dekoration oxå :-)

jag har total idétorka och är lite trött mina vanliga tårtor. dom brukar bestå av vaniljcreme och chokladpudding / mousse eller vaniljcreme och hallonsylt eller färska bär.

tårtan ska vara till ett treårs kalas

ge mig gärna idéer till vad som ska vara på tårtan oxå

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden hjälp! snabba tips på fyllning i gräddtårta önskas! gärna tips på dekoration oxå :-)
  • SpecialK

Mosad banan med vaniljsås ihopmixat är gott!

Ovanpå tårtan, kanske upp och ned vända glasstrutar + godis socker bitar att göra ett slott av?

• Nelle 76

Jag har använt mig av Kesella jordgubb/lime i ett lager och sedan sylt/grädde i lager två - det brukar bli gott. Men 3 åringar kanske vill att det ska vara så sött som möjligt!

Jag gjorde en barbappatårta en gång, med rosa marsipantäcke. Blev rätt kul och det var inte jätteavancerat att göra. 
    Finns kanske bra inspiration på nätet om du googlar också!
  • SpecialK

När jag gjorde en slottstårta köpte jag ett par rulltårtor och delade på, sedan ställde jag dem på högkant runt tårtan och satte en upp och ned vänd glasstrut på varje..

• maadicken

kul idé med en slott tårta!
    kesella lät ju jättegott! om inte i denna tårtan så ska jag absolut komma ihåg det för framtiden

jag googlade lite, men jag har inte riktigt tid att sitta vid datorn nu. det mesta som kommer upp är moussetårtor med fina avancerade lock   ska försöka googla bättre sen!

men jag får nog handla ingridienser imorron istället. jag fick mindre tid nu än vad jag hade trott.

så nu tar jag emot idéer ända tills imorgon eftermiddag

• maadicken

*puff puff*

Svar på tråden hjälp! snabba tips på fyllning i gräddtårta önskas! gärna tips på dekoration oxå :-)