-
-
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 12
-
Välkomna!
-
Bra jobbat Tjet!!!
Då börjar jag med ett egoinlägg...
Hoppas alla mår bättre idag, har friskare barn, får oväntade kallelser till intervjuer och mår allmänt toppen trots vädret
Ego var det ja...
Igår var vi på föräldramöte på dagis...
Avdelningen som K går på öppnades 1 oktober av två pedagoger. De har hittills skolat in 17 barn som alla är födda 2008. Den äldsta fyllde två i helgen som var, den yngsta är född i mitten av november. Nu är de tre stycken eftersom det är fler barn, och då kommer det fina... De två som startade avdelningen, som har skolat in alla barn och som är barnens stora trygghet, är bara vikarier och ska båda flyttas till andra avdelningar.Nu börjar "Hela havet stormar". En av dem som kommit i stället (hon som redan börjat) flyttades från en annan småbarnsavdelning där hon kände alla barn och föräldrar väl, för att de skulle få en fast anställd till denna avdelning.
Den ena av de som var med från början ska nu flyttas till en storbarnsavdelning, där hennes ersättare på Ks avdelning tidigare jobbat???
Den andra får ev. inte vara kvar i huset men ersätts av en som varit sjukskriven i fem år för fibromyalgi nu kommer tillbaks. De hoppas att det kommer att fungera för henne att jobba nu. Och så säger de med bruten röst att nu blir det inga fler omflyttningar av personal... VAD I H-ETE ÄR DET FÖR INKOMPETENT OCH EMPATILÖS HÖNSHJÄRNA SOM PLANERAR DERAS ARBETE????
-
Anna: Det är ju helt otroligt!!! Ta kontakt med kommunen och fråga hur de tänker eg!!!!
Tack Tjet!
Julia sov hela natten men hade bajsat massor när hon vaknade vid sex. Ingen mer bajsblöja så vitt jag vet. (nu sover hon) men jag vågar inte hoppas att det är slut... -
Pyttis: Tummar hålles att lilla magen är i form nu! Jag vet inte riktigt vem man ska kontakta... Rektorn är tydligen inte intresserad av att vara med på föräldramöten, så man kan ju gissa hur egagerad hon är... Jag vet för övrigt inte om det är hon som är arbetsledare eller om det finns ytterligare en person, men om rektorn är ointresserad så är det ju inte så konstigt om fler är det... Pedagogerna på avdelningen (två av de "nya" var där) är iaf jättebra, men det hjälper ju inte så mycket om deras chef är lite eljest...
Vi hade ju iaf tänkt försöka få en plats på ett dagis lite närmare oss till hösten, men nu börjar det kännas riktigt viktigt... vi köar till två av de fyra som ligger inom gångavstånd, men jag tror att vi ska omvärdera det och köa till fler.
-
I vår kommun finns det en central organisation för skola och förskola dit man kan vända sig om man inte tycker att rektorn verkar lyssna.
Bra plan att köa till fler förskolor!!! -
Tjet: Tack för ny tråd
.
Anna: Ibland storknar man verkligen över hur de tänker.... -
Tjet- tack för ny tråd!Anna- men herre jösses!!
Hur i h-e tänker de? Eller uppenbarligen tänker de ju inte alls?! Jag är mållös och det händer ytterst sällan kan jag meddela.
Ger er en bamsekram!
Pyttis- hoppas det är finito nu. -
Anna: Jag kom på en annan sak: Sätta en person med fibromyalgi på en småbarnsavdelning
! Jo, för där bär man ju inte barnen så mycket, eller???? Känns ungefär lika genomtänkt som min tvillingssyster som (av egen vilja) arbetar på småbarnsavdelning med sin reumatism. "Då behöver jag inte bära så tunga barn". När jag arbetade på storbarnsavdelning bar jag hmmm... INGA barn. Då är de ju så stora att de (oftast) kan gå/springa/tassa mm på sina egna ben alldeles utmärkt.
-
Milla- jag reagerade också på det! Sen att man sätter en person att jobba heltid på SMÅBARNSAVDELNING med stor grupp, efter 5 år som sjukskriven.
Brukar man inte typ "vänja" in eller vad det nu kan heta när man börjar lite försiktigt? Snacka om konstig planering på förskolan...
-
Jo, nog borde det vara en period av arbetsträning när man varit borta så länge. Men det är väl de nya, hårdare reglerna för sjukskrivning som gör det kan man tro.Resande skrev 2010-02-17 12:41:58 följande:Milla- jag reagerade också på det! Sen att man sätter en person att jobba heltid på SMÅBARNSAVDELNING med stor grupp, efter 5 år som sjukskriven. Brukar man inte typ "vänja" in eller vad det nu kan heta när man börjar lite försiktigt? Snacka om konstig planering på förskolan...