Boende i Schweiz del 11.
Tack Amazonas!
Tack Amazonas!
Grattis till lilla Victor!
Vad tycker storasyster (för visst har du en dotter innan?) om att ha fått en lillebror?
Är det någon av er som har koll på om det är något skollov i oktober? Eller skiljer det sig mellan olika kantoner tro?
Vill bara titta in och säga hej till er och grattis till de nyfödda!
Vi är nu pa plats i Lugano sedan en manad och har haft en rätt jobbig tid med tva vilda barn (varav den äldste längtar tillbaka till sina kompisar), massor av flyttlador, värme och dessutom är jag gravid och har haft lite komplikationer. Men vi är ialla fall pa plats! 
Jag har hunnit träffa bade Tuntalisa och Johanna som skrivit har pa traden. Vore kul om det kom fler svenskar även hit.
Hoppas ni har en trevlig sommar och lycka till med flytten, ni som är pa väg!
Pistou, min son har precis börjat på dagis här i Tessin och jag har inte hört talas om någon typ av bestraffningar. Med den läraren han har känns det inte heller så troligt. Hon är mjuk och rar och känns inte som den bestraffande typen. Men hade det hänt något som jag tyckte kändes fel hade jag gått i taket fullständigt!!! Jag hade troligen rivit upp himmel och jord (så gott jag nu klarat av det på italienska...?) och plockat ut honom därifrån. Allt behöver man ju inte anpassa sig till eller tycka är okej. Fast man lär ju få problem i efterhand om man tar strid mot ett etablerat beteende. Svår fråga!