• Totoro

Boende i Schweiz del 11.

Hej! Jag har följt er tråd i snart ett år nu och är nu faktiskt äntligen på väg till CH på riktigt! Så nu vågar jag skriva också, inte längre rädd att allt ska gå i kras...
    Min man flyttade faktiskt ner i lördags (temporärt boende i Buchs, SG) och jag och barnen (pojkar, 4 och nästan 6 år) följer efter i december. Planerar att bo i St Gallen, finns det någon annan som bor i närheten? Jag har inte sett någon hittills, men så är jag ju inte helt haj på var alla orter ligger heller.
    Någon som har fantastiska tips inför flytten?

• Totoro

Ain: Jorå, nog vet du vem jag är....

Tack för påminnelsen om kyrkoskatten Amazonas! Min man höll på att gå i fällan när han skulle fylla i om han var konfirmerad, men lyckades ändra sig i sista stund med hjälp av HR på företaget. Puh.

Nu åker jag ner to-fredag för att titta på lägenheter. Hoppas att vi hittar någon nu, det börjar kännas lite panikartat (minst sagt). Kan vara bra att ha en adress för de flesta saker vi måste fixa nu (till exempel vill visst flyttfirman veta vart de ska köra sakerna, har ni hört på maken??). Men huset här är iaf sålt och dagisplatsen uppsagd (det var nästan det värsta - att släppa en dagisplats som man jobbat så hårt för). Nu väntar äventyret!

Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.