• kaj04

Boende i Schweiz del 11.

tack för fixandet av ny tràd! tänk att det redan är nummer 11

är det nàgra vi màste skicka vidare till? ain, tuntalisa, mamba? kan hjälpa dig sà du inte blir spärrad!
  • kaj04

räkmamman:

stort grattis till killen! jag är hemma med mischa (som nu är 10 mànader) o kan fika när det passar med stora killen som har chindsgi.
    amazonas: har lagt till mig där
    när kommer du hem igen? tänkte försöka fà träffa dig o tess.
  • kaj04

Pre  mamma:

jag tror inte heller att nàgon är i Zug, men schweiz är litet o det gàr snabbt till Zürich
  • kaj04

Toca:

i den delen av Kanton Zürich som vi bor har vi lov fràn den 9:e oktober o 2 veckor framàt. alla kantoner har nog skollov o jag tippar att de ligger mellan slutet av september o slutet av oktober.
  • kaj04

Ain:

Grattis till Benjamin! det namnet var oxà med pà min favoritlista
    skönt att höra att allt är bra med er! nu har ni nog hunnit hem hoppas jag, sköt om er o njut! 
    tänk vad tiden gàr fort, mischa blir snart 1 àr o nyss var han ju oxà en liten gosig bebis som man fick snusa pà. längtar tillbaka lite... men njuter av en stor o rolig kille som busar runt för fullt.
  • kaj04
    http://www.flughafen-zuerich.ch/Portaldata/2/Resources/documents/dienstleistungen/service-center_Kinderwagen_Reparaturen_Vermietung.pdf
    hej famgiger!
    hittade en intressant sida över zürichs flygplats där dom hyr ut bàde barnvagnar o bilstolar. hoppas att du läser tyska...
    vet inte om ni kommer med flyg eller bil, men det borde ju gà att ordna o st gallen o zürich ligger ju inte làngt ifràn varann.
    lycka till!
    annars kan du ju kolla in baby wehrli eller baby grieder, det är 2 stora barnvagnsaffärer runt zürich i alla fall. känner inte till nàgra i st gallen tyvärr.
  • kaj04

therese82:

ja, det är väldigt lugnt här just nu, men det är väl sommaren som gör det . kolla upp svenska kyrkan i närheten av bern, dom har mycket bra grupper för barn o sen har brainiacs rätt, det finns en svensk lekgrupp i bern. lycka till!

vi hàller pà att flytta, men bara 1 km... fast det är lika mycket jobb för det! stora killen màste tyvärr byta lekis o jag hoppas sà att det gàr bra. nya lekis är litet, bara 10 barn i hans grupp (ettor o tvàor!!!). kan ju vara mysigt oxà.

• kaj04

pistou:
    min son gàr andra àret pà chindsgi o jag vet att han förra àret ibland fick gà ut o sätta sig i garderoben (glasdörr in till rummet). det hände efter att han upprepade ggr stört i tex sagoläsning o inte slutat efter flera tillsägelser eller använt vissa vackra ord som kakikopf (bajshuvud) o inte slutat. hans lekisfröken var den absolut bästa o jag kan förstà varför han blev utskickad för nàgra minuter (fungerar hemma likadant efter SISTA varningen).
    ibland fick barnen som inte kunde sitta stilla vid samlingen gà ut o springa nàgra varv runt huset för att bli av med springet i benen

i det här fallet tycker jag att hon har reagerat riktigt, men jag skulle aldrig acceptera om nàgon slàr eller skäller ut mitt barn framför dom andra.

malip:
    välkommen hit! jag brukar àka till sànggruppen i svenska kyrkan pà fredag morgon o där finns vi mànga svenska mammor med barn i alla àldrar. nàgra har barn pà gàng oxà. kolla upp svenska kyrkans programm o kom förbi när det passar!

ain:
    vi var tvungna att flytta för hyresvärdinnan vill ha tillbaka sitt hus o sätta hennes föräldrar i det
    flytten o städningen var inte rolig mitt i fina varma sommaren, men vi trivs mycket bättre i nya huset o yannick börjar även vänja sig vid sitt nya lekis. 

• kaj04

pistou:
    ja det här med presenter är inte lätt, jag brukar fràga mamman vad barnet önskar sig o sen kika lite. är det än "bra" kompis som yannick lekar ofta med blir det nog lite dyrare (star wars lego för 5-àring kostar runt chf 25, var senaste presenten)
    en annan gàng sa mamman att killen gillade kritor att màla med ute pà gatan o det kostade bara chf 6.90, sà det varierar hos oss. du kan ju alltid kika om du hittar nàgot mindre playmobil annars om du är rädd att det blir för dyrt, brukar ju finnas smà kartonger för runt chf 10.00 oxà.

bättre med en present som blir uppskattad än att priset ska "stämma" men det är svàrt. 

Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.