Inlägg från: Melle73 |Visa alla inlägg
  • Melle73

Boende i Schweiz del 11.

Hej !

Har inte varit här pà jättelänge . Var aktiv i träden förut men nu har det varit dàligt sista tiden
    Har nu bott i Schweiz (Bazenheid SG) sen juni -08.
    Jobbar numera pà IKEA i St Gallen.
    Finns det nàgra i närheten ?
    Vet nàn om det finns möjligheter att fà svenska kanaler här?
    Mvh Melle

• Melle73

Tach för svaret Ain.

Skulle ju vulja kunna fà typ svenska kananele via parabol...saknar ju svenska ...

Totoro : Vore kul om det kom nàn mer svensk hit , finns ju inte sà mànga här i omràdet

• Melle73

Ain:  Tycker ju svt:s sida är ganska tràkig. Min man har ju tex 4 kanaler fràn albanien med humor och och allt möjligt och sverige har typ bara nyheter. Hur ser du pà internet ? Barnen vill gàrna kolla pà nàt svenskt ocksà emellanàt

• Melle73
    slma skrev 2011-08-01 19:48:51 följande:
    När jag bytte sa dom att mitt svenska inte var giltigt, men jag fick hem det i ett brev sedan med ett klistermärke där det star "not valid in Switzerland", det orsakar lite smaleenden när man betalar med kort och använder körkortet som leg i Sverige. Jag tror alltsa att ni far tillbaka era snart.
    Hej

Jag har bott här i 3 àr och inte fàtt tillbaka mitt körkort. Ska man vända sig till Strassenverkehrsamt eller Transportstyrelsen ?

Mvh
    Melle
  • Melle73

Hej

Nàn som vet om det finns nàt typ "NIX" system här i schweiz , sà att
    man slipper alla pàstridiga telefonförsäljare?

• Melle73

Amazonas:

Gick direkt in pà sidan du rekommenderade , där hade jag redan en "werbesperr" !
    Tydligt att det inte funkar  

Hos oss är det ocksà ett väldigt problem pà kvällarna , har ju ocksà barn och själv lägger jag mig tidigt eftersom jag börjar jobba kl 04.

• Melle73
    Melle73 skrev 2011-08-25 09:27:16 följande:
    Hej

Nàn som vet om det finns nàt typ "NIX" system här i schweiz , sà att
    man slipper alla pàstridiga telefonförsäljare?
    Finns det verkligen inget annt system , dà dessa försäljare verkligen gàr pà mina nerver i tid och otid...
Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.