Inlägg från: Kladdkaka |Visa alla inlägg
  • Kladdkaka

Boende i Schweiz del 11.

Hejsan!

Jag har aldrig skrivit här tidigare men nu äre dags! Brukar egentligen inte skriva så mycket på internet forum överhuvudtaget men hoppas jag kan bli bättre på den punkten!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra svenskar i samma eller likande situation som jag själv!
    Jag är gravid med mitt första barn i vecka 28 och kommer få en liten i januari. Min man (som är schweizare) och jag bor i Fribourg och jag är sedan två veckor tillbaka sjukskriven pga foglossning samt att jag hade ett krävande fysiskt arbete tidigare.

Nu till min fråga finns det någon tjej som känner för att ta en fika eller lunch i Bern eller Fribourg (eller i närheten) dagtid med mig? Vore kul att lära känna någon svenska i samma situation som jag själv. Nästan alla av mina kompisar jobbar ju dagtid..., det är lite nytt för mig med alla denna fritid! Och vill aktivera mig själv och hitta på saker, det är ju mkt roligare att gå på promenader eller museum eller likande när man är två!

Haha... detta låter ju som en kontaktannons men men... :)

Om du är intresserad skicka ett meddelande till mig eller skriv här!

• Kladdkaka

Hej alla svenskar som ska fira jul här!

Några tips som förhoppnkngsvis "kan lindra sverige saknar känslan i jul". :)

Förra året anordnades en svensk julbasar (svenska föreningen i Bern), då det spelades svensk jul musik, serverades lussebullar, glögg, fanns sill och köttbullar. Gissar på att större städer (Basel, Zürich, Geneva) borde ha något liknande. Firades även Lucia den 13:e i sv kyrkan.

Fanns även "svenskt julbord buffe" på IKEA i december! Något att kolla upp kanske.

Ps: någon som fött barn här i Schweiz som kan komma med lite tips, något särskillt man ska tänka på här som tex skiljer sig fr den svenska sjukvården? Svara här eller skicka med. :)

Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.