Boende i Schweiz del 11.
Nejda, det finns skolor i varje liten by mer eller mindre, sa vill ni att han ska ga i lokal skola är det inga problem. Fördelen med Ferney är att det där finns ett internationellt college och lycee, sa när han blir äldre kan han ga där (det kan han annars ocksa men da blir det ju skolbuss) och där kan man fa svenskaundervisning och tom ha det istället för ett främmande sprak (lättare att fa bra betyg )
Och i Ferney finns en direktbuss till Geneve.
St. Genis är annars bra för att det finns buss till Cern (man kan ocksa cykla) och därifran finns det snart sparvagn till Geneve (fran jul ungefär).
Dessa tva byar är de största i denna region. Dock är de kanske de minst mysiga. Thoiry, Divonne, Echenevex är mysigare. Dock sämre förbindelser och mindre urval pa vaningar.
Jag skulle rekommendera att tex ta en vaning i tex Ferney eller St. Genis och sedan känna er för pa plats var ni vill bo. Det finns ocksa lägenhetshotell som inte är saa dyra, som sedan är lätta att säga upp da man hittat nagonstans att bo.
Om ni vill kan jag be min man sätta in en annons i cerns newsgroup och fraga om nagon har en lägenhet. Skicka isafall vad ni vill att han ska sätta in (pa engelska) och med er kontaktinfo och inboxa mig. Cern är allsa en internationell organisation och där finns manga som hyr ut lägenheter och hus privat (de ligger oftast i Pays de Gex da).
Pröva ocksa www.paruvendu.fr
Annars om du har mer fragor kan du ju inboxa mig ocksa, sa slipper alla andra läsa - kanske mindre intressant för dem
Jo, det ska bli kul med nytt hus. Tyvärr gör väl var budget att inte inte riktigt kan fa precis som vi vill ha (dessutom far man inte ha platta tak! Sa vart supermoderna hus blir liiite mer traditionellt kan man säga
) Men sa är det väl alltid. Men det blir nog fint ända
Söker din man jobb som arikitekt?