• HelleGbg

Vegetariska produkter nyttiga?

Så som tex från Hälsans Kök? Nuggets,korvar, schnitslar,mm.Är det nyttigt ur ett viktnedgångsperspektiv??? ist för tex vanligt kött.

• Svar på tråden Vegetariska produkter nyttiga?
  • Trivia

Jag är inte grym på det, men jag vet att vissa rekommenderar de vegetariska alternativen för att det är mindre fett i. Kolla med en dietist, måste finnas nån som har lite mer fakta. En vegetarisk kost leder ju i det flesta fall till minskad risk för tex hjärt/kärlsjukdomar.

We are Fuck U-nited. Boys are not invited.
  • everloving

Quorn är bra för viktminskning! Bitar, färs och filéer innehåller bara runt 100 kcal/100 g och de är fettsnåla, men rik på proteiner. Andra vegetariska produkter har jag inte sån stor koll på, hur de är i jämförelse med köttprodukter..

• Barbabok

Törs inte svara jag heller trots att jag är vegan, men vad jag sett är många prod. i veg.frysdisken väldigt salta så det är nåt att tänka på, det står kraftigt saltat på många av dom.
    Kött i sig är ju inte särskilt fett, rent kött då. Det är proccessat som är värre som korv och dyl.

• HelleGbg

tack för era svar..
    tänkte framförallt på de där nuggetsarna...som ser ut att ha smarrig panering på sej...kanske dock ej så nyttig

• Trivia
    HelleGbg skrev 2010-02-18 11:36:28 följande:
    tack för era svar.. tänkte framförallt på de där nuggetsarna...som ser ut att ha smarrig panering på sej...kanske dock ej så nyttig
    Läs på förpackningen, är nog inte så rysligt... Dom är asgoda.
    We are Fuck U-nited. Boys are not invited.
Svar på tråden Vegetariska produkter nyttiga?