Inlägg från: petsod |Visa alla inlägg
  • petsod

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Självklart. Vi hade en jättebra lunch med goda viner och lite konjak till kaffet, väldigt uppskattat.

• petsod
    strojes skrev 2010-02-17 13:58:15 följande:
    Ja, öl och vin tycker jag är helt ok att servera till maten även en sådan dag. Starkare drycker kan man ju spara till en annan dag, anledningen till festligheten är ju trots allt ett dop.
    Vad är det med barn och alkohol som rimmar illa för många.?Så länge alla sköter sig och det serveras i måttliga mängder så är det väl lugnt.
    Mamman ammar ofta fortfarande så hon dricker ju inte och ett barn på några månader tar väl inte illa vid sig att de vuxna dricker??

Likaså runt jul, att det är barnens högtid men det är väl ALLAS högtid och vill man som vuxen ta ett glas så måste väl det funka. Allt kan ju inte kretsa runt barnen så länge allt går lugnt till såklart.
  • petsod
    strojes skrev 2010-02-17 14:09:20 följande:
    Vad är det med all alla kan ha olika åsikter och ts frågade ju faktiskt om det. Jag svarade bara med min personliga åsikt och jag tycker att man inte behöver servera sprit på ett barndop. Men det är ju helt upp till var och en och jag dömer inte någon som serverar sprit på sitt barns dop, det är som sagt helt upp till var och en!
    Såklart att alla har rätt till en åsikt, såväl jag och det är ju därför man hänger på FL, för att diskutera men många gånger är folk så präktiga och kommer med pekpinnar om hur det bör vara och särskilt när det gäller sådana här frågor.
  • petsod
    nano skrev 2010-02-18 09:58:17 följande:
    NejDet är inte "förkassligt" men skulle kännas knepigt för mig. Särskilt om man har andra barn i släkten/bland vännerna som kommer. Det är ju ändå barnets dag så vinet tycker jag man kan ta en annan gång. Men tänker inte ställa mig upp och hötta med näven om du gör det, inte ens om jag var bjuden - din tillsällning du bestämmer
    Kan du beskriva exakt vad det är du tror skadar barnen?? De ser vuxna som dricker något rött/vitt ur glas, vad kan hända egentligen??
    Om ni har middag för kompisar med barn, dricker ni inget då heller??
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?