• Anonym (Orolig?)

Oerfaren vs Erfaren

Hej, va ett tag sedan jag var här, jag har varit ihop med min partner ett par år nu och vi har flera barn ihop. Min partner har haft ett mycket sexuelt aktivt liv och prövat bland annat trekant fler gånger osv..

Jag har haft 4 sexpartners på 10 år. Jag försöker att inte dömma så mycket men jag skulle vilja prova fler saker, t.ex sex på ett bord, utomhus osv och i lite annorlunda positioner. Min partner har redan prövat allt och det känns som om jag är extremt oerfaren gämfört med min partner. Jag har alltid haft en annorlunda syn på sex jämtemot min partner, men när jag tänker på hur erfaren min partner är så kan jag känna mig svartsjuk, avundsjuk och lite illamående.. Allt på samma gång och jag kan inte fatta varför min partner valde mig framför alla andra personer.

Någon som har varit med om liknande eller någon som har något råd om hur jag kan sluta titta tillbaka på min partners sexuella historia?

Tillägg: Nej trekant skulle jag aldrig vilja prova och bara tanken gör mig illamående och att ha en mental bild på min partner med fler i sängen samtidigt känns lite porrfilmsvarning och gör mig avtänd..

Tips?

• Svar på tråden Oerfaren vs Erfaren
  • FredrikBBB

Män väljer inte kvinnor efter hur erfarna de är utan efter hur mycket de tycker om dem. Du är speciell, den han vill vara med.

Du kan själv påverka ert sexliv i den riktningen du vill. Var öppen med vad du vill och fråga vad han vill. Föreslå olika ställningar eller fråga honom om dem, eller föreslå andra platser :)

Tror säkert han uppskattar att du tar initiativ i frågan, det gör de flesta män utom de som har klent ego.

• redneck girl
    FredrikBBB skrev 2010-02-17 16:14:58 följande:
    Män väljer inte kvinnor efter hur erfarna de är utan efter hur mycket de tycker om dem. Du är speciell, den han vill vara med. Du kan själv påverka ert sexliv i den riktningen du vill. Var öppen med vad du vill och fråga vad han vill. Föreslå olika ställningar eller fråga honom om dem, eller föreslå andra platser :)Tror säkert han uppskattar att du tar initiativ i frågan, det gör de flesta män utom de som har klent ego.
    bra skrivet.föreslå platser eller dra med han till de ställen du vill knullla på och gör det bara...
  • Anonym (Orolig?)

Problemet är att det är jag som är han i förhållandet, kanske inte spelar någon roll..
    Jo jag har föreslagit det men hon fattar inte riktigt varför det är så "viktigt"

Kan tillägga att tidigare erfarenheter har varit extremt tråkiga...

• Anonym (Orolig?)

ingen som har tips?

• Anonym (me toooo)

Jag är honon i mitt nya förhållande. Jag har samma känsla. Lite av en äckelkänsla tyvärr.

Ja var gift i 10 år nyss och har bara haft en partner innan min man. Jag och min man hade världens sämsta sexliv!.....har jag insett nu hahaha. Lite halvtaskigt sex i 5 minuter....i mörkret....en gång i halvåret hahaha

Min nya pojkvän frågade mig om jag gillar 69an, vad var de undrade jag.....nu vet jag och de känns inte så kul att han njutit av att ha en annans muff i ansiktet men vad gör man?

Sen det där med oerfarenhet, han kan allt! är typ JungelGeorge och slänger sig i takkronan....själv vet jag inte vad jag ska ta mig till! Känner mig så värdelös! Känner att jag inte har en chans att tävla mot hans tidigare erfarenheter! Undrar vilket nöje han finner i mig. Jag gör mitt bästa men sanningen är ju att de är lite svårt att slappna av....

Så TS vad gör vi nu?

• Anonym (me toooo)

Åh! glömde de viktiga....

Jag försöker tänka att de faktiskt är mig han vill vara med. Visst, han har pippat med många tjejer men de var mig han flyttade ihop med och vill leva me. Hade nu allt perfekt sex varit så härligt, varför stannade han inte kvar där då? Nej, han vill frivilligt vara med mig....därför är just JAG speciell .....god i hope! hahaha

Din kvinna skaffade barn med dig! Av alla erfarenheter hon har så valde hon dig som livskamrat! Hon stannar ju hos dig! Klart du är bättre än allt hon varit med om! Hon kan ju verkligen jämföra sex och sex med sin erfarenhet så du borde känna dig hedrad eftersom de är dig hon vill vara med!

• Anonym (Orolig?)

Jo det är lite så jag försöker tänka, ogillar bara tanken att hon har prövat precis allt och att jag känner mig som en oskuld princip, eftersom sexet tidigare har varit så kasst så har t.o.m dom enklaste ställningarna prövats med min nuvarande..

Är mest orolig att hon inte vill vara med och dela mina fantasier och drömmar och att hon ska tänka "Here we do again" typ..

Kanske bara jag som är paranoid..

• Anonym (me toooo)
    Anonym (Orolig?) skrev 2010-02-18 10:51:38 följande:
    Jo det är lite så jag försöker tänka, ogillar bara tanken att hon har prövat precis allt och att jag känner mig som en oskuld princip, eftersom sexet tidigare har varit så kasst så har t.o.m dom enklaste ställningarna prövats med min nuvarande..Är mest orolig att hon inte vill vara med och dela mina fantasier och drömmar och att hon ska tänka "Here we do again" typ..Kanske bara jag som är paranoid..
    De är lite av en sorg att man liksom aldrig kan komma med något nytt och överraska

Tror inte vi ska tänka så mycke igentilgen..... det är hon och du nu, hon har släppt sitt tidigare sexliv, dax att du också släpper hennes tidigare sexliv ......jag med! hahaha
  • Anonym (Orolig?)

Jo jag har en underlig förmåga att lyckas leva i det förflutna.. :P

• Anonym (me toooo)
    Anonym (Orolig?) skrev 2010-02-18 11:07:16 följande:
    Jo jag har en underlig förmåga att lyckas leva i det förflutna.. :P
    Jag med haha

Det är bara dålig självkänsla det handlar om!! problemet är inte våra partners utan oss själva! de är eg där vi måste börja. Vi måste sluta leta fel i andra och börja förstå att vi själva faktiskt är så bra som vi är.....annars har vi sönder de fina vi har! Vi har sönder våra relationer helt i onödan!
  • lemonngirl

Jag har själv ganska många sexpartners på nacken, tre gånger så många som min sambo, och jag är fantastiskt orolig att det ska störa honom. Visst, jag har testat det mesta, jag var väldig experimentell och sexuell i tjugoårsåldern (och är nog det fortfarande). Jag är glad att min sambo är lite kinky själv och vill skapa gemensamma erfarenheter, annars hade vårt förhållande aldrig fungerat.

Jag är dock väldigt orolig att det ska störa honom att jag har så mycket sexuell erfarenhet. Det har bara blivit så, och inget jag reflekterat över då när det hände, och inget jag vill sitta och ångra idag. Visst önskar jag att det var med min sambo jag fick uppleva allt, men vi träffade varandra för sent. Jag tycker inte du ska bry dig om hans tidigare erfarenheter, förmoda istället att han lekt färdigt och nu är förmögen att skapa sig ett lugnt och normalt svenssonliv!

• ShanghaiLily

Jag är lite i samma situation som dej fast ur hennes synvinkel tror jag.

Har varit tillsammans med min kille i ca tre år, har fått barn och är lite mer erfaren än honom. Jag kan tycka att det blir lite vaniljigt ibland men aldrig att jag skulle tänka"here we go again" om han skulle vilja testa nåt annorlunda med mig, tvärtom!!

Allt som jag får uppleva för första gången med HONOM är underbart och jag gör det gärna!! Även om jag har provat sakerna innan, så räknas det liksom inte.

Du kan visst komma med nåt nytt och överraska!!! Det är ju nytt för ER tillsammans!!

Jag skulle bli jätteglad om min lugna fina vaniljman skulle ta tag i mig i hårt i håret och dra in mig i garderoben eller nåt =)

Kör på, jag tror hon bli jätteglad av alla sorters initiativ.

• Anonym (Orolig?)

Problemet är att hon verkar inte så jätte intresserad heller av att prova massa nya saker, och jag är sjukt "rädd" för att ta egna initiativ, t.o.m eget initiativ att inleda en sexakt..

Svar på tråden Oerfaren vs Erfaren