Droppa 20 kg - hur fort?
Hej! Jag har som de flesta gör, lagt på mig en hel del kg nu under vintern och julen och speciellt nu med sambo så har det blivit en hel del latande framför tvn med chips och läsk.
Hej! Jag har som de flesta gör, lagt på mig en hel del kg nu under vintern och julen och speciellt nu med sambo så har det blivit en hel del latande framför tvn med chips och läsk.
En tumregel är att ett kilo kroppsfett motsvarar cirka 7500kcal.
Så, tjugo kilo är cirka 150.000kcal.
Om vi utgår ifrån att du ENBART vill motionera bort dem, och du varje dag äter lika många kcal som du förbränner, och att man förbränner 500kcal/h på en motionscykel i normalt tempo så blir det drygt 300 timmar på cykeln.
ALL motion hjälper dig att förbränna kalorier. Självklart kan man gå ner enbart genom att cykla, sålänge man förbränner mera energi än man äter.
Grillkorv, cirka 250kcal/100g
Bröd, cirka 250kcal/100g
Medvurst, cirka 350kcal/100g
Nudlar, tja, jag har ett paket som det står 370kcal/100g på.
Margarin, cirka 700kcal/100g
Har precis som du problem med att komma ut bland folk och träna...MEN har du provat spinning? Stenhård träning (du bestämmer ju motståndet själv såklart) Bra musik fast det är dunkelt ljus :) Man blir väldigt peppad måste jag säga när någon puschar på en annars är det väldigt lätt att man slarvar med sin träning. Och ett spinning pass varierar ju från 30 min till 60 min ca... Och jag LOVAR det ger resultat så snabbt...
Och så undrar jag:
alltså det beror ju på hur snabb förbränning du har (kroppsligt) hur mycket du cyklar osv... jag väger och mäter mig varje vecka och en vecka har jag inte tappat en cm runt magen men då har det tagit runt armen och benen eller rumpan.. Jag mäter överarm,lår,midja,rumpa.