Hur/när slutade ni nattamma?
Har en underbar tjej på 8½ månad som jag delammar. Nu ammar jag vid 11-tiden som mellanmål/sömnfösare och vid 15-tiden som mellanmål/sömnfösare och vid läggdags. Sen vaknar hon mellan 2-5 ggr/natt och ammar. Jag vill inte sluta amma helt, men skulle vara skönt att sluta nattamma. Eller att amma 1 ggr/natt. Hon äter rätt dåligt på dagarna, men det är väl en dålig cirkel - eftersom hon äter destomer på nätterna.
För några nätter sedan började jag kämpa med projekt 'minska nattamningen'.
Fler som vill haka på som behöver pepp o ide'er?
Jag började för några nätter sedan att kollahur mycket hon igentligen ammade..jag tar upp henne från spjälisen vid första uppvaket (runt 0,00-01,00) sen samsover vi..och jag hade noll koll på hur ofta hon ammade. Jag somnade under amningen och hon tog för sig själv när hon vaknade. Nu sätter jag en klädnypa på lampan vid varje amning. Jag räknade till 4 klädnypor från början.
Inatt så ammades hon vid 01,00, jag halvsatt så jag inte skulle somna. Nästa gång hon började kny-krångla så gav jag henne lite vatten och in med nappen-tillslut somnade hon om. Vid 04,00 vaknade hon, jag försökte med vatten..men icke, så jag ammade. Sen vaknade vi 8,00. Bara 2 amningstilfällen! Skönt.
Några tips hur man kan göra?
Hur gjorde ni?
Hur gammal var er bebis?