Inlägg från: blondie2 |Visa alla inlägg
  • blondie2

babysimm prematurfödd v.32

Undrar bara om de finns några mer mammor/pappor som gått/går på babysimm med sina små liv här. Vad de  fått för direktiv från läkare angående dyken?

• Svar på tråden babysimm prematurfödd v.32
  • blondie2

Tack för svaren ! Min dotter är nu 9mån(7mån) hade outvecklad lungmognad o tillväxthämmad pga av min svåra havandeskapsförgiftning. Låg länge i resp o dyligt va på neo 5veckor. Hörde mig för när vi va där,men de tyckte infektionsrisken va för stor men det va ju så mycket runt henne just då,därför väntade jag tills nu nästa gång ska vi dyka på riktigt jag är rädd men hon verkar cool i vattnet. Hon visar att hon tycker om att bada men därifrån till att bada UNDER vatten gör mig lite nervös men känns som att infektionsrisken är större på sjukhus/vårdcentral där man springer ofta pga kontroller så i en liten bassäng finns det nog knappast fler mördarbakterier? eller?

• blondie2

Vi har badat 5ggr nu vi har lärt oss olika tekniker/grepp ska dyka till (en slank hon hit en slank hon dit en slank hon ner i vattnet. lyfter upp barnet i luften skaffa ögonkontakt sen ner i vattnet. Kommer nog inte gå fortsättningskurs eftersom det skär i hjärtat:( e så rädd att något ska hända henne. Min dotter har en förmåga att alltid ha munnnen öppen över som under vatten hon liksom försöker dricka de:) e  rädd att hon ska dra in massa vatten i lungorna så de skadas. hur gör ni för att förbereda barnen på dyk?

• blondie2

Vad bra det låter!! Barnen här fick spann me vatten över sig redan andra gången. Bor tyvärr i en liten håla :) vi ha en instruktör här i krokarna hon är jätte bra, men känns som att allt går för fort. Önskat att jag kunde gå där du har baby simmet låter snällare mot både barn o framför allt mamma hjärtat:)

• blondie2

Tack för info. Mitt mål är att min dotter ska få vatten vana med allt vad det innebär men framför allt att vi ska ha en mysig stund tillsammans. Vi har inga instruktörer som använder sig av den "nya" metoden tyvärr.:(.

Svar på tråden babysimm prematurfödd v.32