3-åring som klagar för magont.
Har en kille som snart fyller 3 och som klagat för magont till och från i någon månad nu. Ibland säger han sedan att han skämtar och han har inte varit påverkad heller, utan ätit och lekt som vanligt. Någon gång har han sagt det i samband med feber, så också idag.
När jag hämtade honom på fsk så fick jag veta att han varit jättetrött ända sedan lunch och inte velat äta något. Har 39 graders feber. Inga kräkningar, ingen diarré. Har fått i sig lite att dricka men vill inte äta och säger att han har ont i magen; pekar också på naveln. Det går magsjuka på fsk nu och det är ju inte givet att man måste kräkas bara för att man är magsjuk.
Nu sover han och jag funderar på att eventuellt kontakta vårdcentralen imorgon, bara för att be dem följa upp det här med magontet. Eftersom det kommit och gått under en längre tid (vad han själv sagt) även om vi inte kunnat märka något på honom i övrigt vid de flesta tillfällena.
Är det någon som känner igen sig; varit med om det här? Tog ni kontakt med vården? Och hur bemöttes ni? Tycker det är jättesvårt när det handlar om så diffusa saker och när man dessutom inte vet om det är "sant" alltid, det han säger.