Bra eller dåligt med adoption?
mammamys06 skrev 2010-03-05 07:49:07 följande:
Håller med Cerdrika, man måste verkligen lyssna på båda sidor, jag har haft svårt dock att ta till mig när det skrivits negativt om adoption när de uttryckt det som att ALLA adopterade mår dåligt och att det bara är så liksom. Då tröttnar jag och tycker inte att det är seriöst. Men självklart är det viktigt att visa att det finns adopterade som mår dåligt, absolut!! Och alla adopterade är inte glada jämt och mår toppen jämt, just nu är jag inne i en sorgefas eller vad man ska kalla det där det känns skit att vara adopterad då jag inte kan få veta mer om ärftliga sjukdomar då jag är sjuk i en ärftlig svår och allvarlig sjukdom. Ska genomgå cancergenetisk utredning nu men liksom....det tar stopp vid mig. Och det känns jobbigt och ångestladdat. Så det är inte alltid guld och gröna skogar heller.Nu kollas barnen 2 ggr/år grundligt för att upptäcka det i tid om de nu skulle få samma problem. Även att cancer gick i min familj va bra att veta spec då mamma hade bröstcancer nyligen.
Och som du..Alla adopterade mår inte dåligt! Håller med att det är trist när det skrivs så mkt negativt om adoption. Man måste ju se till alla dessa barn som kommer hit och de allra flesta mår bra. Vi får göra oss hörda mer :)