får dina barn hoppa i soffan / sängen?
vissa tycker att det hör barndommen till att få göra det, andra tycker att i möbler så sitter eller ligger man. vad tycker du?
vissa tycker att det hör barndommen till att få göra det, andra tycker att i möbler så sitter eller ligger man. vad tycker du?
Dom får inte, men det händer absolut att dom gör det, det kan vara ok om det är i dubbelsängen och dom hoppar i mitten och jag är med, men annars är dom inte så mycket för att hoppa. Hade det inte varit för olycksrisken så hade det varit ok.
Nej! Däremot tar jag gärna fram en madrass som de kan leka på. Jag tycker inte att man hoppas i möbler och så är olycksrisken hög.
ja här får det hoppas i både soffa och säng och klättras på möbler. inga olyckor ännu.
Jag röstade "Ja men bara i soffan". Inte för att det är sant egentligen för dom får inte hoppa i varken eller. Men vi är mer toleranta när det gäller soffan.. Vi har en gammal och väldigt mjuk soffa som är så inbjudande att hoppa i att det är väldigt svårt att få barnen att låta bli.. :)
Hmmm.. dessvärre inte så konsekventa där... De brukar hoppa från kanten ner på golvet och brukar sudsa runt i soffan innan de ger sig av. Men att använda säng eller soffa som regelrätt studsmatta: nej! De gånger de koppar blir det rätt kort coh då har vi itne gjort nån stor sak av det...
Nej jag tycker inte det är oki.. men de är sällan de lyssna för de har tallkottar i öronen.. :)
Men jag gillar de inte så man försöker få dem att förstå.. men fördjäves..
Nej absolut inte. Vill inte att dom ska göra illa sig och så tycker jag inte att det ska hoppas på möblerna.
Absolut inte!
Mitt kusinbarn hoppade i sängen en nyårsafton när han var kanske 4.. han ramlade och slog huvudet i golvlisten och vi fick åka till akuten med honom. INTE kul. Min son får INTE hoppa i sängen eller soffan.. men jag är också rädd att de ska gå sönder.
Vi har ett rum som delvis är lekrum och i det finns en gammal säng som mest används som soffa. Den får man hoppa i, men inte i andra sängar eller soffor i huset. Tyckte mest det var en period just när sonen lärt sig hoppa som han höll på med det, nu när han snart är fyra gör han det nästan aldrig.