• Harling1985

    Lämnade en liten gåva "änglabarnlådan" på KSS Skövde...Till nästa familj som måste gå igenom det tragiska...

    Var idag till vårt sjukhus, och passade då på att lämna en "änglabarnlåda".

    Har gjort samma sak tidigare och kommer fortsätta med detta.

    Sonen var med och valde ut grejer till lådan idag,

    Och sa när vi gick och kikade i affärerna:

    Mamma, Tindra hjälper nog de andra barnen som måste bli änglar, å vi försöker hjälpa deras mammor och pappor...

    I dag valde vi en låda med fina röda rosor,
    där i la vi en digital kamera,
    En jätte mysig nalle.
    och ett kort med några rader från oss.

    Förra gången valde vi en gul låda,
    med gipsavtryckset,en filt,och en kamera
    och ett kort från oss...

    Tycker det känns skönt att veta att när det där som inte får hända händer, så finns våran"änglabarnlåda" där...


    Mamma till en Prins en Ängel och en Prinsessa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 16:38
    Tack alla ni som vill hjälpa till!!

    Har nu på börjat en insamling på samlain.se får se hur det funkar.

    En tjej som också är änglamamma och bor här i närheten av mig ska nu hjälpa mig, ska försöka få igång en insamling,hemsida osv.

    Sen hoppas jag att vi kan få detta genomförbart.

    Har kommit fram till att det finns 48 förlossningar i Sverige.
    Och alla de kommer vi inte kunna besöka själv, så jätte snällt utav er som
    bor runt om i Sverige som skriver vilka förlossningar ni har tillgång till.

    Om och när material och så till lådorna finns så vill vi ju att de ska finnas på
    alla förlossningar...

    Ni änglaföräldrar som varit med om detta, vad känner ni att är det ni är tacksamma över att ni har,från er upplevelse.
    Och vad saknar ni??

    Kram Elin
  • Svar på tråden Lämnade en liten gåva "änglabarnlådan" på KSS Skövde...Till nästa familj som måste gå igenom det tragiska...
  • Harling1985

    Tack hörrni!!

    Det känns skönt att ha lämnat nått till någon annan som måste ta sig igenom det där som vi fick gå igenom.

    Summan har legat på kanske 200kr...

    Åh, ja,efter förra lådan fick jag ett mail som värmde, jag visste att lådan hade hamnat i de händer de skulle ,även om jag helst av allt hade velat att ingen skulle behöva gå igenom det hela.

    Jag tänker fortsätta med detta, men har också funderingar på om man skulle kunna fixa en "änglabarnlåda" insamling. 'För jag skulle önska att detta fanns på alla förlossningar...

    Tackar för ert gensvar, och känner att jag nu ska titta vidare på hur jag ska kunna bygga på detta...

    Känns lite som detta är något från våra ängel Tindra...


    Mamma till en Prins en Ängel och en Prinsessa
  • Lilla Lime

    Jag skulle absolut kunna tänka mig att bidra o fixa med sånt här. iaf om man vet att det kommer i rätta händer o så. eller att det sponsras från nåt och en person väljer passande saker.
    summan är ju inte så farlig då, men det kan ju bli dyrt under ett år om det blir många änglaförlossningar.

    Har du talat om för sjukhuset att du vill veta när lådan ges så att du vet när du ska göra en ny?

    Vad är det för modell på digitalkamera?

    KRAM

  • Harling1985

    Hej igen!!

    Har nu titta runt och bestämt mig för att starta en insamling. Hoppas att detta kommer funka och att jag kan  få ut många "änglabarnlådor"
    Skulle dock behöva hjälp för att få ut dessa till sjukhusen, så finns det någon i närheten av ett sjukhus som har lust att ta på sig ansvaret för just det sjukhuset..Skriv gärna!!
    För visst borde väl inte förlossningarna neka till att ta emot dessa??

    Vill jätte gärna ha förslag på vad ni tycker kan finnas i lådan?? 

    Lilla Lime: Oj, förlåt menade en gångs kamera. Vart bor du??  Vore bra med någon som vill hjälpa till..

    Kramar till alla underbara ängla föräldrar...


    Mamma till en Prins en Ängel och en Prinsessa
  • Hannah76
    Harling1985 skrev 2010-02-19 14:33:28 följande:
    Hej igen!!Har nu titta runt och bestämt mig för att starta en insamling. Hoppas att detta kommer funka och att jag kan  få ut många "änglabarnlådor"Skulle dock behöva hjälp för att få ut dessa till sjukhusen, så finns det någon i närheten av ett sjukhus som har lust att ta på sig ansvaret för just det sjukhuset..Skriv gärna!!För visst borde väl inte förlossningarna neka till att ta emot dessa??Vill jätte gärna ha förslag på vad ni tycker kan finnas i lådan?? Lilla Lime: Oj, förlåt menade en gångs kamera. Vart bor du??  Vore bra med någon som vill hjälpa till..Kramar till alla underbara ängla föräldrar...
    Vilken fin idé. Hoppas att det ger stort gensvar. Har inte varit i den situationen själv, men det känns som något som är väldigt uppskattat.

    Fint att föra vidare något man själv uppskattat.
  • artax

    Det var det finaste jag hört!! Så många gånger jag har tänkt att varför sa inte per sonalen att vi skulle ta en miljon bilder, vilken tur att vi hade med oss kameran och hade packat ner kläder filtar gosedjur mm när vå dotter gick bort timmar efter födseln.. ändå har jag aldrig tänkt på att jag skulle kunna göra något för att hjälpa nästa utan bara tänkt varför gör inte personalen mer..

    Jag bo ju själv i Skaraborg, men jag kan mkt väl tänka mig att ta Näl, inga problem! Vill du ha någon annan hjälp att fixa insamling osv så säg till mig jag vill mer än gärna hjälpa!!!!!

  • Harling1985

    Hannah: Tack så jätte mycket.

    Lilla Lime: Kanske har du lust att ordna detta på ditt sjukhus,när jag har kommit så pass, Så insamling är igång osv...

    Artax: Tack så mycket, nog kommer det behövas hjälp alltid tar mer än gärna emot hjälp!!.
    Ja, jag har lika långt till KSS som Näl ungefär, Men vill ju gärna att när en låda har blivit bort lämnad så vill jag att det så fort som möjligt finns en ny.
    Vill så gärna bidra med det som själv är glad över att jag har, korten,handavtryck,fotavtryck, hårlocken, de första kläderna hon hade påsig.. Osv

    Pratade med min mamma nyss, och pratade om det att kanske finns det företag,butiker och så som vill hjälpa till med ett bidrag..

    Känner som så att när man får ett barn som stannar,så får man ju "babybagen" Med salvor, blöjor våtservetter osv, Kanske finns det någon som har nått att bidra med till änglalådan,

    Elin


    Mamma till en Prins en Ängel och en Prinsessa
  • Lilla Lime

    vårt sjukhus ordnade med hår-lock. ett utskrivet foto i papp-ram. en cd-rom med de andra bilderna de tagit av bebisen. ett hand- och fotavtryck i bläck och ett i gips.
    Vi gick läsa en berättelse i en pärm som ett annat par hade skrivit om deras änglabarn. o vi fick plocka dikter ur den här pärmen. o vi fick ett par häften med nån slags information i....

    hade vi inte haft kameran med så hade vi tyvärr inte haft så många bilder. men några hade det ju funnits.

    Så kameran är ju jättebra tycker jag. och kortet. för det var nog nåt vi saknade. vi ville kunna få prata med någon annan.

    Sen i den där pärmen fanns även en utskrift av detta forum och vad man skulle söka på för att hitta tråden för vår stad. Sen fanns det några andra webb-adresser men de funkade inte...

    kram 

Svar på tråden Lämnade en liten gåva "änglabarnlådan" på KSS Skövde...Till nästa familj som måste gå igenom det tragiska...