Maskerad i morgon på dagis, hjälp!!!
Sonen har varit borta ett tag och nu fick vi reda på att det är maskerad imorgon. Vi har inga utklädningskläder!
Hjälp mig, vad kan man göra med sånt man har hemma i vanliga fall???
Sonen har varit borta ett tag och nu fick vi reda på att det är maskerad imorgon. Vi har inga utklädningskläder!
Hjälp mig, vad kan man göra med sånt man har hemma i vanliga fall???
Sjörövare? Bara ta en scarf på huvudet och måla lite skägg kanske med smink penna
Tomte?
Cowboy?
Trollkarl?
Prins?
Har ni ansiktsfärg? Då kan man ju rita ansiktet och bara ha kläder i rätt färger till.
En katt kanske? Svarta kläder samt en svans av nått (vi klippte av remmen till morgonrocken en gång =)
Att sminka ansiktet till en katt är rätt lätt-
Han kanske har någon polispyamas eller skelettpyamas eller liknande han kan ta?
Annars är väl troll ganska lätt, lite trasiga kläder, fläta en garnsvans, måla på lite fräknar och rufsa till håret...
Sjörövare kanske vi kan få till...
Vad snabba tips! Tack snälla!!!
Fler?
Katt? Ta ett par strumpbyxor och sätt på huvudet och knyt ihop benen tills det är små stumpar bara, det blir öronen. Man kan dra hela strumpbyxorna över ansiktet också och klippa hål för mun, ögon osv också. Och måla lite morrhår och näsa. Enfärgade kläder till.
Spöke? Ett stort lakan bara.
Sista katt-tipset var kanon!!! Tack så jättemycket!!!
Du hade kunnat fått låna Algots polisdräkt Men nu e det kanske lite sent påtänkt.
Tack Bess!
Jag har nu en svart liten katt här hemma!
Öronen tejpade jag med svart tejp och svansen är svart tejpad folie så den står upp lite.
Tack alla snälla för tips!
Man kan alltid lita på FL i alla situationer!