Inlägg från: Anonym (Skärpning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skärpning)

Är jag en hemsk människa???

Inget fel på dig som person men jag har väldigt svårt att förstå varför man aborterar planerat barn som är fullt frisk (så vitt du vet) för att du inte orkar?
    kan däremot förstå att det är lite av en chock men hey, ETT barn hade lika gärna gärna kunnat få kolik... Detta kan du ju inte heller förutspå och det är dessutom betydligt vanligare.
    Skaffa hjälp istället, alltså nån form av avlastning menar jag. 
    Tvillingar = dubbel fp och uppe på natten är man ju liksom oavsett man har ett eller två spädbarn och ni är väl två vuxna?! Kom igen, ni fixar det!

• Anonym (Skärpning)
    Anonym skrev 2010-02-18 22:42:01 följande:
    kan kan förstå hur du tänker men kolik har man väll inte hela livet ut?? det kan man väll inte dö av? el bli blind?jo vi är 2 st vuxna, men nån måste ju jobba så att vi har pengar??o visst dubbel fb e väll kul....men den pengen botar ju inte en kronisk sjukdom.ställ dej frågan själv...hur många år skulle du orka gå upp ca 4ggr per natt vissa nätter 1 ggr i tim o sen gå o jobba, ta hand om hemmet, ta hand om barn?du får ingen förskola för du har barn som inte är som andra?visst så kanske jag skulle klara det men om inte...vad händer då?d e lätt o säga när man inte själv är i samma situation...
    nej, och du behöver inte själv gå upp för att ta hand om barnen. Det finns folk att anlita och familjestödjare som kan avlasta dagtid så du får vila. Att sova hela nätter är knappast till endast för den som arbetar vare sig man har ett eller 4 barn eller de är friska eller sjuka. Du kanske skulle ta upp detta med din man? Om ditt jobb är att vara hemma har du lika stort och större behov av att sova ut eftersom du aldrig får vara ifred under dagen heller. Som sagt, diskutera detta med din man. Att abortera ett, och i detta fall, två till synes friska foster för att de kanske har en sjukdom låter fortfarande helt galet.
    Du frågar hur länge jag skulle orka? Jadu... så länge som det krävs. Jag gör allt för mina barn. Däremot skulle jag se till att få hjälp med övrigt. dvs disk, tvätt och städ så att jag orkade ta hand om de barn jag önskat och satt till världen. Och jag har en pappa till barnen som inser vikten av att jag ska orka. Och, ja, vad skulle hända om inte du orkade? Skulle du ha ihjäl barnen då?
    och med dubbel fp menade jag inte pengarna utan dagarna som båda kan vara hemma.
Svar på tråden Är jag en hemsk människa???