Cancer i munnen?
Någon här som har eller har haft cancer i munnen och vill berätta om sina upplevelser?
Hur det började? Hur behandlingen var m.m?
Har precis opererat bort en knuta i munnen som ev. kn va cancer
Tacksam för svar!!!
Någon här som har eller har haft cancer i munnen och vill berätta om sina upplevelser?
Hur det började? Hur behandlingen var m.m?
Har precis opererat bort en knuta i munnen som ev. kn va cancer
Tacksam för svar!!!
Min knuta har nte uppkommit genom att jag bitit mig eller skadat mig på något sätt utan den började bara växa sakta emn säkert en dag...
Vill inte bli uppskrämd. Bara veta
Haha, intravenöst, vet inte hur jag tänkte (Måste rätta)!! Men hon äter via en slang in i magen. Är det sondmatning det heter kanske? Att hon hade cancer i munnen är korrekt. Det började med ett sår på tungan. Efter operation växte (vad vet jag inte exakt)det ihop i halsen så hon andas via ett hål i halsen och kan alltså inte äta och dricka den vanliga vägen. Hon var kring 30 och ickerökare.
Ja, det med ihopväxten i halsen var en komplikation, men som sagt friskförklarad idag.
Hur har det gått TS? Har du fått något besked?
Ok. Då har man inte beställt snabbsvar som man gör vid en mycket stark misstanke, då har man svaret på några dagar. Det var ju positivt men jag förstår att det är en jobbig väntan. Håller tummarna!
Hur har det gått?
hittade den här tråden då jag googlade. Jag har nämligen precis upptäckt en knöl i kinden. Skumt och läskigt. Ska ringa läkaren imorgon.
Hur har det gått för TS???
Men jag har en knuta på utsidan av kinden som börjat växa och är ca 2x2 cm nu. Inte inne i munnen utan vid öronsnibben och lite in på kinden. Känns som den sitter fast i skinnet men har inte ont? Någon som kan tänkas haft något liknande?
Det låter som en vävnadsnybildning pga irritation (tex att du bitit dig i kinden). Om det uppkommit nyligen och inte försvinner inom ett par-tre veckor trots att du inte biter eller pillar på det så kan du ringa din tandläkare för koll.
VC brukar inte ha kompetens för slemhinneförändringar utan remitterar sannolikt till tandläkare eller öron-näsa-hals istället.
Menhir, leg tandläkare