• Probably the best    in the

Begravningsbyrå

Nån som jobbar där?
    Skulle du vilja jobba där?
    Varför?
    Varför inte?

• Svar på tråden Begravningsbyrå

Ingen?
    Jag funderar nämligen själv på detta yrkesval...har ett utmärkt jobb nu men om några år kanske.

Frågar igen

• gavagai

Jag tycker att det verkar väldigt intressant att jobba på begravningsbyrå. Har faktiskt också funderat på det, men inte kollat upp det riktigt, så det här kan bli en intressant tråd att läsa.

• Sixxty

Har funderat på det. Men tror nog jag skulle ha svårt att fixa att hantera kroppar som legar döda länge eller är svårt skadade tyvärr. Annars tror jag det är ett givande och omväxlande jobb.

• Brittan

I mitt förra arbete arbetade jag en hel del mot begravningsbyråer och fick viss insyn i jobbet, efter det vet jag inte om jag skulle vilja arbeta med det precis. Vad är det som gör att ni vill arbeta inom det yrket? Sen beror det i och för sig nog på med vilken arbete jag skulle ha på byrån. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara den som hämtar avlidna men gärna ha hand om de administrativa arbetet.

• Sixxty
    Brittan skrev 2010-08-12 08:22:05 följande:
    I mitt förra arbete arbetade jag en hel del mot begravningsbyråer och fick viss insyn i jobbet, efter det vet jag inte om jag skulle vilja arbeta med det precis. Vad är det som gör att ni vill arbeta inom det yrket? Sen beror det i och för sig nog på med vilken arbete jag skulle ha på byrån. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara den som hämtar avlidna men gärna ha hand om de administrativa arbetet.

Jag jobbar som sjuksköterska på en avdelning med palliativa vårdplatser. Träffar många anhöriga som behöver stöd efter ett dödsfall och trivs med den delen av jobbet. Samtidigt tycker jag om den administrativa biten av mitt jobb och planering.

Just omhändertagandet av avlidna är väl inte kanske det som lockar i första steget. Men jag har vana av sånt så det är inget som  hindrar mig. Vet/tror ju också att de fall som är extra jobbiga skötsi första hand av de med mest vana (ok liten byrå få anställda....).
    Annars är det som sixxty skriver, jag är van att möta människor i sorg och jag gillar administration och planering.

Svar på tråden Begravningsbyrå