Begravningsbyrå
Nån som jobbar där?
Skulle du vilja jobba där?
Varför?
Varför inte?
Nån som jobbar där?
Skulle du vilja jobba där?
Varför?
Varför inte?
Ingen?
Jag funderar nämligen själv på detta yrkesval...har ett utmärkt jobb nu men om några år kanske.
Frågar igen
Jag tycker att det verkar väldigt intressant att jobba på begravningsbyrå. Har faktiskt också funderat på det, men inte kollat upp det riktigt, så det här kan bli en intressant tråd att läsa.
Har funderat på det. Men tror nog jag skulle ha svårt att fixa att hantera kroppar som legar döda länge eller är svårt skadade tyvärr. Annars tror jag det är ett givande och omväxlande jobb.
I mitt förra arbete arbetade jag en hel del mot begravningsbyråer och fick viss insyn i jobbet, efter det vet jag inte om jag skulle vilja arbeta med det precis. Vad är det som gör att ni vill arbeta inom det yrket? Sen beror det i och för sig nog på med vilken arbete jag skulle ha på byrån. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara den som hämtar avlidna men gärna ha hand om de administrativa arbetet.
Just omhändertagandet av avlidna är väl inte kanske det som lockar i första steget. Men jag har vana av sånt så det är inget som hindrar mig. Vet/tror ju också att de fall som är extra jobbiga skötsi första hand av de med mest vana (ok liten byrå få anställda....).
Annars är det som sixxty skriver, jag är van att möta människor i sorg och jag gillar administration och planering.
Samma här.