Sonja?
Är Sonja ett fint namn på ett barn? Nån som döpt sin dotter till det?
Är Sonja ett fint namn på ett barn? Nån som döpt sin dotter till det?
Vår dotter heter Sonja i andranamn efter min mans mamma (hon dog när min man var 5 år gammal). Så det bestämde jag från början att om vi fick en tjej skulle hon heta Sonja i andra namn.
Jag tänker på en gammal tant som mina föräldrar hade anställd...hon var varken trevlig eller vacker...så jag förknippar ju det namnet med negativ klang.
Sanya däremot tycker jag är fint!
Njeeee.. Sonja, tänker på min kusins marsvin..hhee..
tycker sonja är fint
sonia är också fint tycker jag.
Efter att i 33 år hetat Sonja så kan jag bara rekommendera namnet. Dottern lär bli så gott som ensam om det och det funkar mest överallt (i alla fall i västvärlden). Dessutom är det fint
Ja, Emilia var väldigt nära att få heta Sonja, så jag gillar det. Men syrran min höll på att skratta ihjäl sig när hon hörde det namnet...
Sonja är jättefint!!
Det var vårt andra alternativ till vår dotter!
precis som killarna larsson tänker jag på min kusinsmarsvin
Min mormor heter det, så jag har lite svårt att associera det namnet till en bebis...sen hade jag nog inte valt det ändå för jag tycker inte att det är så fint... Tur dock att smaken är olika...
Nja. Okej men inte mer. (Jag tänker alltid på soja när jag hör namnet).
NEJNEJ NEJ!!! Så helvete jäkla FULT🤮😭😥 Namnet i skrift ser ju helt förjävligt ut och det låter ju INTE bra!!! Det FINNS inget fulare namn o jag menar de!