Igloo skrev 2010-03-03 11:58:36 följande:
Hej på er i solen =)Härligt att solen börjar komma och längtar något otroligt till våren och framförallt vårsolen :)I måndags var jag till läkaren, fick kortisonsprutor i båda axlarna och det har hjälpt :) Kan nu sitta vid datorn och brodera utan att få direkt ont i axeln :) Fick även annan medicin och smärtstillande att ta vid behov. Känns som en vändning! Dock vill jag inte äta smärtstillande men tar det till natten så jag får sova i alla fall. Har en fundering med kortisonsprutor...någon som vet om man kan träna hårt två dagar efter det? Eller ska jag träna lite lugnare ett tag?Kramisar
Visst är det härligt! Tänk om det bara kunde bli lite plusgrader också så att snön försvinner... :)
Skönt att sprutorna har hjälpt! Jag har vilat just de lederna jag har fått sprutor i (axel och handled) ett par dagar efter, dumt att "bråka" mer med lederna.
Har varit skovfri nu i 2 veckor, riktigt skönt! Idag fick jag massage på jobbet och hon sa att axlarna och skuldrorna kändes bättre än vad de någonsin har gjort!
Igloo skrev 2010-02-23 14:20:21 följande:
Jag broderar korsstygn :) Såå kul och tänker detmåste ju vara bra gympa för händer och fingrar ;) Vad virkar du för något?Det lät ju härligt att man aldrig kan veta hur det går i skoven eller inte....Oftast är jag bra 3-4 dagar då jag bara har den normala värken och är inte så trött, men sen så är jag trött och värk mer än vanligt i nästan en vecka. Har varit så några månader nu. Kan inte heller riktigt säga det där med vädret, kanske om det blir väderomslag får jag ondare i händerna på nätterna. Träning är A och O för mig i behandlingen, för att undvika att man ska bli stel eller stelare är ett bättre ord. Stel är jag, tror ibland att jag är 80 år...Jag går på Huddinge sjukhus på reumatologmottagningen där, är nöjd med läkaren jag har fått hittills så det känns bra! Är du nöjd med din läkare?Vi har planerat förut aktivt bebis men nu har vi lagt det på hyllan ett tag, måste få lite mer ordning på detta nu och sedan har jag PCOS som gör det inte lättare precis att bli gravid. Kan tro att det är ännu svårare när man har inflammation i kroppen oxå. Blev du lätt gravid? Sambon har stöttar och tröstar mej så gott han kan, han är verkligen ett stöd men ibland kan jag bli arg och irriterad för han förstår inte riktigt att det är jobbigt att ha konstant ont. Vi ska på föreläsning på torsdag om att leva med kronisk värk, han ska med då, kanske förstår han lite mer då. Sedanär jag en person som vill klara det mesta själv, är envis och blir besviken på mig själv när det inte går. Har lite svårt att prata ibland om detta dels för jag vill klara detta själv men oxå att jag inte har accepterat sjukdomen...Har du "accepterat" sjukdomen?Istället för bebis ska vi skaffa en valp, eller inte istället för bebis för vi vill ha hund oxå men vi börjar med en valp i alla fall :) Nästa fredag får vi henne :) *längtar ihjäl mig*Kram
Såg att jag inte svarat på ditt gamla inlägg jue!
Jag virkar små gubbar, eller Amigurumi som det heter. Har precis tagit upp virkningen igen så det är lite att komma ihåg innan man får in tekniken! Och innan tekniken sitter så spänner man handledr och axlar så därför kan man itne hålla på så länge.
Vi blev gravida på femte försöket men under den tiden tog jag sprutor och mådde bra! Min man har läst på en massa och var med hos reumatologen första gången jag skulle få lära mig att ta sprutor på mig själv (var han som fick göra första för jag var så spruträdd då). Han har viss förståelse men det är som du säger, ibland blir man bara less och det är det som kan vara svårt att förstå ibland. Många av våra sjukdomsrelaterade "tjafs" handlar oma tt jag är för envis. Nu när vi har renoverat huset så har jag varit med och gjort lika mycket som honom, burit och släpat och skottat och målat och spikat och brytit och haft mig... Han skäller och säger att jag inte ska men jag säger att jag är inte handikappad, jag måste själv få känna var min gräns går. Sen kan jag ju vara envis som synden och tvinga mig att göra vissa saker under skov bara för att sjukdomen inte ska vinna helt över mig.
Ååååååå va roligt med valp!! Vad är det för ras? Känns som igår som vårt pälshjärta var en svart liten plutt som sprang kring fötterna på mig men nu är hon 1½ och stor tjej (Labbe/schäfer). Lycka till med vovven!! :)
Kram i solen!!