• varmakramar

C6/T6 = otrohet?

Hej alla! här verkar det ju finnas svar på de flesta frågor och undringar. Jo, ibland känner jag mig, som de flesta, lite småsugen då frugan jobbare eller är borta på annat. Oftast, om sanningen skall fram, blir det en liten skönt fantasi eller kanske lite onani till nått porrit här på nätet. Ibland får jag lite dåligt samvete efteråt för jag misstänker att hon inte alls skulle uppskatta om hon viste att jag 'smygtittade' på porr. Tankarna går också vidare till att involvera någon annan person med i mina fantasier genom exempelvis ett mysigt telefonsamtal eller små flörtiga msn-meddelanden. Men kan inte förlika mig med mig själv om det är otrohet eller inte. Är det otrohet om man delar med sig av sina fantasier eller fantiserar tillsammans med någon annan? Är det nån skillnad på att skriva/läsa små erotiska mess som att läsa andras erotiska noveller och är det otrohet era ögon? Och var hittar man någon att skriva till eller ringa så här mitt på dagen? Tack om nån kan hjälpa mig att förstå. kramar.

• Svar på tråden C6/T6 = otrohet?
  • Anonym

håll dig till din fru!!!!såklart

• jfsebastian

Vad tror du din frus reaktion på ditt agerande skulle bli om hon fick reda på att du porrade med andra?

Där har du nog svaret.

Runka till porr är harmlöst i sammanhanget, även om en del tycker det är fel det med.
    Fråga frun om ni kan spela in lite egna porrfilmer så du har lite att runka till.

• Agapi

för mej är porr(bilder, film, noveller) helt okej. Men c6 t6 och att tex betala en tjej för att strippa i webcam osv totalt övergränsen. Där har jag sett de som otrohet och antagligen brutit upp förhållandet.

• Anonym (mental stimulans)

Som alltid bör man ju prata om även sånt här, var gränserna går osv.

I mitt eget äktenskap är dock den här typen av aktiviteter "fria". Handlar ju till syvende och sist om fantasier (vilka alltid borde vara ok) och kruxet är väl mer att inte ta det vidare om man klickar väldigt bra med någon som man har c6 med.

Allt sex börjar ju som bekant i hjärnan och som kvinna kan jag bara tacka c6, novellskrivande- och läsande för att jag fått lusten åter. Min man klagar inte heller ;)

• Ylwis

Tycker det är otrohet, jag skulle VERKLIGEN INTE uppskatta om det kom fram at min sambo pysslar på så som du gör/tänker! nej håll dig till din fru.

Mamma till Alvyn 051015
  • LillaTanten

Jag säger som jfsebastian:

Fråga din fru vad hon anser.

Och vänd på det, fundera över vad du skulle tycka om din fru gjorde så med andra män?

Det är ungefär 1000 gånger bättre att tala om det och komma fram till var er gemensamma "gräns" för otrohet går än att gå bakom ryggen på varandra.

• Anonym (kåtis)

Jag sysslar själv med såna aktiviteter som C6 och T6 och för min man är det helt ok. För han vet att i slutändan gynnar det honom också..

• lemonngirl

Nej, i vårt förhållande skulle det inte vara accepterat att göra sånt på egen hand. Däremot gemensamt.

Tycker också du ska kolla med din fru om hon vad hon tycker är okej eller inte. Vissa gör ju faktiskt det. Däremot tycker jag det är helt okej, rentav hett, att min sambo porrsurfar, men det finns ju de tjejer som inte alls tycker det känns okej. Vad tycker du själv är okej? Vad får hon göra resp. inte göra?

• varmakramar

Tackar för responsen, även om svaren inte är helt entydiga. Klart är att frugan bör vara delaktikig eller åtminstånde vetandes om mitt handlande. Dock skulle hon bli besviken på mig och minst sagt upprörd om jag förde det på tal, så jag spar oss detta. Får börja med att publicera lite egenskrivna erotiska berättelser/noveller på nätet och njuta av vetskapen att någon kanske läser det och dessutom gillar det.

• redneck girl

vet hon om det,så är det ju ok.

• grannen

Va öppen med att du tittar på porr! Det är normalt tycker jag, så länge du inte involverar någon annan människa, dåär det otrohet! Hon kanke till och med skulle uppskatta om ni gjorde det tillsammans?

• Clobberella

Men fråååååga din fru om hon tycker det är otrohet, herregud. Hur ska vi kunna svara på vad som räknas som otrohet i ERT förhållande?!

• Burlesque
    varmakramar skrev 2010-02-18 11:55:42 följande:
    Tackar för responsen, även om svaren inte är helt entydiga. Klart är att frugan bör vara delaktikig eller åtminstånde vetandes om mitt handlande. Dock skulle hon bli besviken på mig och minst sagt upprörd om jag förde det på tal, så jag spar oss detta. Får börja med att publicera lite egenskrivna erotiska berättelser/noveller på nätet och njuta av vetskapen att någon kanske läser det och dessutom gillar det.
    Det finns inga "entydiga svar" när det handlar om relationer (oavsett vad för relation). Bara du och din fru vet/borde komma fram till, vad som är okej och inte, gemensamt.
    Får du dåligt samvete? Vet du att det skulle såra henne? Ja, då kanske du inte borde, Och som någon annan skrev, vänd på det, hur skulle du tycka/tänka om hon gjorde det samma? Skulle det vara okej för dig? Ta upp det med henne, så lär du få ett mycket klarare svar än vad du kommer få av en drös okänt folk utan minsta insikt i Ert förhållande.

Jag personligen skulle inte uppskatta om min parter hade cyber- och/eller telefonsex med någon annan, jag skulle se det som otrohet tror jag. Men det är det ju verkligen inte alla som gör :)
    Porrtittande däremot tycker jag absolut är okej, då du tittar på någon utan någon som helst "kontakt" med en annan människa. Jag ser skillnad på att fantisera och att leva ut fantasier med någon annan än ens partner. Sån är jag :)
  • KalleKn

Så länge man inte söker kontakt utan det bara handlar om fantasi så är det ingen otrohet. Däremot så är det ju frågan om det inte är otrohet om man mest är intresserad av vad den andra har på sig osv. Då är det ju personen som är intressant och inte en fantasi man har.

• Anonym

Tycker du skall skicka flirtiga sms till din fru istället när du blir kåt! Tror hon säkert skulle uppskatta det Ni kanske skulle få ett helt nytt sexliv{#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden C6/T6 = otrohet?