• Jojjo

Hur bädda vagnen när jag byter till sittdelen?

Hejsan! Har en emmaljunga citycross med liggdel nu till lilltjejen som snart blir 4 mån. Framåt våren nu (mars, april) kan jag tänka mig att det är dags att byta till sittdelen. Hur ska jag bädda i sittdelen så att det känns mysigt och ombonat, fäll och filt, tunnare åkpåse? Har i nuläget tyvärr ingen footsack till, ska försöka få tag på det.....

• Svar på tråden Hur bädda vagnen när jag byter till sittdelen?
  • Linam370

Tycker oxå åkpåse är klart bäst

• La Lola

Åkpåse tycker ju jag är bäst.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Jojjo

Oki, då satsar vi på åkpåse=) Stora killen föddes på våren så han läg i i liggdelen första våren och sen var han ju så stor så det blir ju lite annat med lillfisan...
    Tips på bra åkpåse då?=) Märke, pris, återförsäljare?

• Linam370

Det beror ju på hur varm du ska ha den.
    Vi har en på vår och höst i täcktyg köpt i Ullared för 199:-. Kanonbra när det inte är så himla kallt eller om han har lite mer kläder på sig.
    Vi har oxå en från Barnens Hus. Bozz heter den och det är en fleecefodrad dunpåse som är supermysig! Den sitter han i när vi går till och från dagis och behöver bara ha jacka. Han är aldrig kall ens i -25. När han sover ute på dagis och ligger i den så har han fleeceunderställ och det räcker. De sover ute till -15.  Den kostade runt 700 tror jag.

• sarsparis

Det beror väl på hur varmt det är tänker jag, en åkpåse kan bli varmt i maj. vi har däremot alltid haft fårfäll, den har vi haft i året om och  den har håll barnet svalt på sommaren. sen är det filt efter väder.

• Jojjo

Vi har ju en tjock vinteråkpåse så det är ju mer vår och höstpåse isåfall.... Den där Bozz, funkar den när dom är lite större med, tänkte till nästa vinter når hon kommer vara runt året lite drygt? (den vi har nu är supervarm å go, men inte så ator tror jag....en gammal efter mannen i manchester och gosigt ludd inuti)

• Rulltrappa

om den ska vara lite tunnare tycker jag att du ska ha en buggysnuggle (fleece-åkpåse). :) finns på pippilotta.se, under "åkpåsar --> buggysnuggle"

• Linam370
    Jojjo skrev 2010-02-18 17:56:20 följande:
    Vi har ju en tjock vinteråkpåse så det är ju mer vår och höstpåse isåfall.... Den där Bozz, funkar den när dom är lite större med, tänkte till nästa vinter når hon kommer vara runt året lite drygt? (den vi har nu är supervarm å go, men inte så ator tror jag....en gammal efter mannen i manchester och gosigt ludd inuti)
    Min son blir 2 nu i mars och han använder den som sagt och har fortfarande gott om utrymme.
  • Linam370
    Rulltrappa skrev 2010-02-18 18:02:02 följande:
    om den ska vara lite tunnare tycker jag att du ska ha en buggysnuggle (fleece-åkpåse). :) finns på pippilotta.se, under "åkpåsar --> buggysnuggle"
    Har inte de gått i konkurs?
  • Rulltrappa
    Linam370 skrev 2010-02-18 18:55:51 följande:
    Har inte de gått i konkurs?
    hmm, jag får nyhetsbrev av dem på mailen, så det tror jag inte?
  • Linam370
    Rulltrappa skrev 2010-02-18 21:28:21 följande:
    Nej då är det nog jag som har missuppfattat!
  • sarsparis
    Rulltrappa skrev 2010-02-18 21:28:21 följande:
    vad jag vet har de gått i konkurs och deras konkurslager säljs ut på en sajt.....tror inte det går att komma in på deras hemsida längre.
  • Rulltrappa
    sarsparis skrev 2010-02-19 17:04:49 följande:
    vad jag vet har de gått i konkurs och deras konkurslager säljs ut på en sajt.....tror inte det går att komma in på deras hemsida längre.
    jag var ju inne där innan jag skrev länken, bevisligen var jag inne på sidan. ^^
  • Rulltrappa

men det var så sant att det inte gick att beställa pga konkurs, dock går det ju fortfarande att titta på samtliga varor.

• Ejin

vi hade en tjock filt dubbelvikt i vagnen som dottern satt på.. o sen en filt över helt enkelt.. krångligare än så behöver de ju inte va..

annars är som sagt åkpåse jätte bra.. men i maj.. då är det ju varmt..

Svar på tråden Hur bädda vagnen när jag byter till sittdelen?