• LyckligtSlut

Styvförälder åt en barn 10år yngre än en själv.?

Det funkar såklart men man blir nog lite mer storasyster-känsla då.

lagotto skrev 2010-03-20 12:57:02 följande:
    Oavsett ålder kan man inte gå in och bestämma över sin killes/tjejs barn det är inte dina barn och inte din uppgift att bestämma över dom. Mina bonusar är 12 och 9 dom har en mamma och det är hennes och deras pappas uppgift att uppfostra dom inte min. Där imot om du och föräldren som du är tillsammans med har kommit överens om att du ska gå in och agera mamma då är det väll en sak.Men man kan  gå in och vara en extra vuxen, som dom kan gå till om dom behöver.Okej bor man ihop har man lite och säga till om hur man ska ha det i hemmet osv men inte över uppfostran det tycker jag i varge fall.
    Varför skulle man inte kunna? Klart att man kan. Man går inte mot föräldrarnas uppfostran såklart, men man kan uppfostra barnet också. Annars blir man ju bara någon slags periferiperson som barnet i framtiden utnyttjar så fort han/hon vill något. Finns ingen chans att barnet kan lära sig respektera sin nya familj om styvföräldern är någon slags underdog i familjen. Hur bra kommer barnet att må av det?

"Lite och säga till om om hur man ska ha det i hemmet?" om man är gifta och bor tillsammans? Är man i sitt hem har man lika mycket att säga till om i hemmet som alla andra i familjen!
Svar på tråden Styvförälder åt en barn 10år yngre än en själv.?