Inlägg från: SMARAGD |Visa alla inlägg
  • SMARAGD

    Fibromyalgi del 12

    Tjo.. Är på plats..
    Susye: inte postat till dig ännu. Inte blivit av..

  • SMARAGD
    susye skrev 2010-02-20 04:02:49 följande:
    smaragd: ingen fara. ursäkta att jag försvann så på facebooks chatt men det var chatten som la av. du frågade om bostadstillägg. vad vill du veta?
    återkommer med den frågan sen istället när jag fått beslut om sjukersättningen...

    Lugnt, fbchatten suger=)
  • SMARAGD

    Hej.. Mår inte heller bra.. alls... Men men det e ju som det är.......

    Klart det vore kul om fler tittade in här!

  • SMARAGD

    ORken här är väldigt begränsad.. F kassan är inte klara med mitt ärende, det betyder att dem INTE ENS börjat! Så nästa månad får jag inga pengar. Beroende på om dem godkänner mig eller inte avgör hurvida jag får pengar överhuvudtaget!!!!! Nu kan jag bara hålla tummarna om att dem godkänner mig............ Vad händer annars..........

    Har i flera nätter nu önskat att jag inte skall vakna.... Haft OTROLIGT jobbiga tankar. JAg menar, jag har ju min älskade make o älskade son. ÄNDÅ tänker jag så. Är bara så trött............... psykiskt fysiskt........ Mitt i allt får jag reda på att min "storasysters" dotter har leukemi...

    Just nu ser livet ut såhär
    * konstant värk som ofta nu varit smärta, ilar i hela kroppen
    * väntar ovisst på besked från F kassan (jobbigt)
    * "systerdotter" med leukemi (RIKTIGT jobbigt!!)
    * Totalt slut psykiskt....
    * OTROLIGT less på min vikt! Men har inte ork att ta itu med den, men hata    verkligen min vikt.
    * Är otroligt trött.
    *gråter ofta när ingen ser
    * sover sämre än sämst
    * skulle kunna fortsätta massor till, men gör inte det nu.. Ni förstår nog iaf......

    Totalt orkeslös. Känns som jag givit upp mig själv.........

    Hur mår ni vackra kvinnor i tråden? MYCKET bättre än jag hoppas jag!!

    kram

  • SMARAGD
    susye skrev 2010-03-30 04:43:56 följande:
    smaragd: gumman då! lider så med dig. lever själv i en värkcirkel som inte är av denna värld just nu o psykiskt är det väl i bott också men kämper på. har du ringt fk o tryckt på att få veta när de tänker ta upp ditt ärende för beslut? jag har ringt o tjatat öronen ur dem då jag väntat på beslut o till slut har de väl tröttnat på mig o tagit beslutet. inget snyggt sätt men tyvärr det enda som hjälper ibland. håller tummarna stenhårt. o sen till råga på allt din "systerdotter" som fått leukemi. brukar ju oftast vara goda prognoser om de får det som barn men det är ju en klen tröst nu då ni inte vet vilken form hon fått. hon kanske är äldre än ett barn förresten? ojojoj vad jag känner igen den där känslan av att inte vilja vakna igen (fast egentligen är det ju inte det man vill utan mer att kropp o själ bara skriker nej). du vet ju min bakgrund psykiskt så du förstår ju att jag känner igen känslan. har du nån samtalskontakt? låter som du har mycket du behöver "vädra ut". o du vikten är det inte läge för dig att ta tag i (säger jag ju också av egen erfarenhet). den får inte vara prio ett nu som du har det omkring dig. förstår givetvis att du mår jättedåligt av den men den tar du tag i på ett eller annat sätt då allt lugnat ner sig.styrkekram
    TACK! Bara gråter, nu med............ Tack för att du tar dig tid <3

    Jag har ringt dem för ngn vecka sedan. Hon sa att det ligger för handlägging, men inte jag på tur ännu:(

    Leukemi.. Ja, vi tror ju att hon blir frisk! Det är skönt att veta! Men oron finns ändå där! Hon är 11 år!

    Jag har samtalskontakt...... Hon ville nog ett tag lägga in mig. Men jag ahr ju mitt lilla hjärta att ta hand om <3
    Skall till henne imorgon igen... Prata med henne då!

    När allt med F kassan är klart, kanske vi kan fika? Det var SÅ längesen vi fikade! Ni har inte träffat lillprutt, tror han vill kramas med er =)

    Vikten.. FY.. ja alltså.. Hade det inte varit för dubbelhakan o fläsket på ryggen tror jag faktiskt inte jag skulle må såhär över vikten, för det är d jag skäms riktigt mkt över!! FY o USCH! Jag är så hemskt uschlig:( 
    Operation, jag vill få ett  barn till någongång, så vill inte opa mig förrän det e klart. Dock inget vi planerat nu, barn alltså..
    Måste gära ngt åt vikten.. Måste det.. MEn var skall jag finna orken till det?

    Jag har verkligen INGEN ork alls... Är helt slut!
  • SMARAGD
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 11:36:56 följande:
    Har sett att du skrivit på fb om flickan som blivit sjuk, har levt med mitt hem (med två vattenläskor under den drygt senaste mån.) o. därför haft ont om tid. En av mina närmsta vänner fick leukemi när hon var ungefär 20, så tack vare henne vet jag hur duktiga läkarna är(och tror på möjligheter t. tillfrisknande). De gör sitt bästa och är duktiga, Ber för henne, hoppas du inte tycker det är fel. Var hos läk. själv igår, kom hem med en del av apotekets sortiment i en påse efteråt o. upplevde iaf henne som en lyssnande läk. Har mått a p a  minst sagt efter allt här hemma, önskar i n g e n  läckande ledningar el. översvämningar!! Stressen o. oron har varit i mesta laget för mig, för att inte kalla den extrem..
    Självklart tycker jag inte det är fel att du ber för henne. Du har din tro och detta är ditt sätt att visa henne att du bryr dig, eller hur jag skall beskriva det. Jag respekterar din tro o uppskattar att du ger henne den tiden. Även om jag inte är troende så har jag full respekt för dem som har. Alltid.
    Så självfallet får du be=)
    Tack <3

    Skönt att l'karen lyssnade.

    Usch med hus strul:/ Hoppas det löser sig, om det inte redan gjort det. Förstår att det varit jobbigt

    kram
  • SMARAGD
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 12:29:04 följande:
    *Fortsätter Be för henne* Tack! Varken läckande toaletter eller smältvatten är någon höjdare.. Läk. mediciner däckade mig 22.00 igår, anti depp + atarax.. *Kram*
    nä d förstår jag verkligen.. Fy så jobbigt..

    hoppas medicinerna hjälper

    <3 <3 <3
  • SMARAGD
    susye skrev 2010-03-30 18:14:58 följande:
    bra att du har en samtalskontakt o du blir det för illa så se det inte som totalt nattsvart med inläggning. bättre en kortare sån o att du mår bra sen o aston har en glad mamma igen. så känn det inte som att du sviker honom om du läggs in. men hoppas ju du klarar dig ändå men ville bara ge lite positiva tankar kring detta. man kan få barn även efter en operation men inte första året efter eller om det är två år. minns inte riktigt. visst kan vi ta en fika sen. bara att höra av dig. konstigt att fk inte kan säga när ditt ärende ska tas upp. både jag o sonen fick klara besked kring när våra ärenden skulle tas upp.
    mm hon visste inget sa hon :(     värdelöst
  • SMARAGD
    MickisFlisanNellie skrev 2010-04-04 11:17:06 följande:
    Hej alla kämpande tjejer! Vet att jag skrev i eran tråd för ett bra tag sen. Men hakar nu på igen här. Mår väldigt dåligt till och från och ingenting blir ju bättre av att min läkare (som jag trodde på) strulade till det rejält med att inte skicka in läkarutlåtandet till f-kassan i tid. Jag har ringt och tjatat och gnatat i två månader och mår mycket dåligt av att handläggaren från f-kassan ringer och säger att de inte fått in det än. Fy fan hur mycket ska man tåla. Hoppas verkligen att det kommer gå igenom för det är så drygt att inte veta. Ursäkta mina ordval men jag är så trött på att ingenting funkar. Kramar på er allihopa!!
    Hej!!

    tråkigt med läkaren sominte skickar in som denne borde:/

    Jag har mina papper på F kassan förvisso, men i min situation är det kassan som inte lägger på ett kol:( så jag är utan pengar.................................

    Hoppas dem får in pappret snart!

    kram till dig också!
  • SMARAGD
    MickisFlisanNellie skrev 2010-04-05 10:39:31 följande:
    smaragd80: Jag hoppas verkligen att det kommer gå undan när de väl fått in papprena men det ska väl fastna då också nånstans. Hoppas att de sätter fart för din skull också. Kram!
    tack! Ja vi får hoppas!!

    kram
  • SMARAGD
    susye skrev 2010-04-08 00:33:53 följande:
    är sådär vidrigt nu ikväll o saknaden är enorm. som en stor brännande klump i magen. men bara att möta smärtan. går upp o ner. har inte fattat detta än.
    gumman..... är så ledsen för er, att detta hänt. Enda trösten jag kan ge är att han nu mår bra. Han har frid. Låt dig sörja,gråta,skrika, gör allt du känner för <3

    kram
  • SMARAGD
    Black roses skrev 2010-04-15 21:42:15 följande:
    Jag har i alla år kunnat "kapa topparna" med diklofenak, vilket funkade bra fram tills för några år sedan.. Helt nyligen upptäckte jag genom en olyckshändelse att brufen 800 mg retard funkar alldeles utmärkt mot min värk, så nu tar jag dessa vb... Annars har jag testat tryptizol, som inte gjort ett dugg för mig.. Jag ska prova gabapentin framöver, sen lyrica.. MEN inte förrän brufenen ev har slutat ge effekt... Ett litet råd bara runt detta med mediciner.. Ge dem en chans, för bara för det inte funkar för andra, betyder det ju inte att du inte ska ha effekt av dem.. Läkarna brukar dessutom börja med de som ger minst bieffekter, bara för att du ska ju inte lida mer än nödvändigt... Kraam M G
    Hejje =)

    E du kvar i trakterna:P Trodde du skulle fly landet?
    Såg dig på ica maxi för ett tag sen, försökte hejja=) Du såg mig inte antar jag =)
  • SMARAGD

    Fick idag reda på att jag blivit beviljad 18 månader till (talade i telen med dem)
    Min vånda är över för nu........ skönt

  • SMARAGD
    Milkina cerka skrev 2010-04-28 16:20:44 följande:
    Nej men vad glad jag blev för din skull, skönt .
    tack.. som en sten föll ur mig.............. <3
  • SMARAGD
    Black roses skrev 2010-04-28 21:19:51 följande:
    MEN!!?? Nej det gjorde jag inte då!! Nej jag har inte flyttat, än... Bara jag som sitter med en urkass "dong", då vi sagt upp både hemtele o bredband.. Då e de inte så kul att sitta online, även om det blivit lite mer sen dryga månaden tillbaka.. Du får vackert kliva fram o ta tag i mig om du ser mig... Hur går det med dig o lillkillen?? Har du börjat gå hos Mats, och tycker du det hjälper??? Ser i ditt inlägg nedanför att du fått ett positivt svar från fk, och det var ju skönt... Fika någon dag kanske?? Kraam
    Varit hos MAts en gång. Det var det som var på planen för just då! Han gjorde ytterligare bedömning om fibron, reagerade på 17 av 18 punkter.. O sen allmänt om smärtproblematiken........ Han sa att min värk kommer finnas kvar oberoende min vikt. Det var skönt att för EN GÅNG SKULL få höra att det inte beror på att jag är tjock!!!!!!! Sen e d klart att det är ju inte lättare för mig att vara tung, men värken skulle finnas ovsett..
    Det går bra med lill, han sover nu. Sen 19. För r4sten av natta. =) Duktig liten fjantis =) Han är så snäller så... Gubben arbetar! :( tråkigt

    Ja det löste sig med kassan iaf 18 mån till. Skönt!

    Absolut fika framöver! Får prata ihop oss, kanske kan samla ihop skaraborgarna igen

    kram
Svar på tråden Fibromyalgi del 12