• Amarone Classico

Tips om Malta?

Hej alla resglada!

Om en vecka åker vi till Malta för att mysa, slappa, se oss omkring, äta gott och fira min födelsedag.

Är det någon som har varit där och kan ge tips om vad man ska göra / var man ska äta / vad man ska undvika / vad som är bra att tänka på i allmänhet?

Vi ska bo i Silema.

• Svar på tråden Tips om Malta?
  • Amarone Classico

Hepp!

Jag får väl berätta själv då, när jag kommer hem

• stinaliza

den ligger alltså på gångavstånd från sliema, Vem åker ni med och var ska ni bo?

• Amarone Classico

Se där!

Tack, stinaliza

Vi åker med Solresor och ska bo på Hotel Kennedy Nova vid strandpromenaden i Silema. Har aldrig varit på Malts, så det ska bli så spännande!

Förresten, allt är väl på gångavstånd där

• Blonde

Ja allt är på gångavstånd!
    Kan rekommendera en tur till Gozo, ska vara fint att snorkla där oxå... om man gillar sånt.
    Rekommenderar även att äta glassen (importeras från Italien), mkt god!
    När jag åkte dit var jag inte riktigt förberedd på att det inte fanns sandstränder, utan bara berg/klippor. På Gozo hittade vi dock en sandstrand (privat tror jag) vid polishuset (målat i rosa :) ) där massa lyxbåtar la till i närheten, det var lite mysigt!

• vackrastarflow

M'dina måste ni åka till!! tror det stavas så...

vi åt ofta på en mysig restaurang i St. Juliens, men jag minns tyvärr inte vad den hette... den ligger på en rätt stor gata, på ett hörn, och har röda väggar inuti. rackarns att jag inte kommer på vad den heter... goooott var det!!

• MissDecember

Jag har hört att det ska vara väldigt smutsigt och lite u-landskänsla på Malta. Inte precis det man förväntar sig.

• Surfergirl

Hej,

Blå lagunen måste ni förstås åka till, ligger på Comino så man åker båt. Otroligt vackert. Blue grotto måste ni oxå se. Om ni dyker eller snorklar är det här man ska vara.

Svar på tråden Tips om Malta?