Kajak skrev 2010-02-22 19:53:35 följande:
Precis, min lillsyster som är ca 158 cm och har 65 eller 70 runt bröst men kupan är typ FF eller vad det nu finns... så många ofta RÅstirrade på henne om hon skulle ha linne eller en t-shrit på sig om sommar. Det trivs hon absolut inte. Så hon gick nästan som en gammal tant med framböjd axlarna.Hon hade alltid svårt att hitta en bra BH, så hon fick ofta åka till Sundsvall för att det finns en bra affär med BH som passar henne. Kan kosta ca 600kr per st.Så hon tjatade till bröstoperation och så hon fick en tid i hösten 2008.Idag tyckte hon det är såååå billigt att kunna köpa 2 ST bh för 500kr...eller kunna ta vilken tröja som helst och så satt den fin på henne oavsett hur urringen ser ut.Idag går hon rakryggad med axlarna bakåt.Det syns att hon mår bättre.Just nu är hennes största rädsla att bröstet fortsätter växer trots hon var bara 25 år då hon bröstoperat sig.
Tjenare :)
Håller med.. jag är i samma längd som henne.. *jag vet att människor glor*
Jag har tränat sedan jag var 17år och sedan så höl jag upp och då har jag stärkt min rygg väldigt mycket.
Jag är glad att jag tränade som sagt för att kunna hålla uppe det och sedan att inte falla i hop!
Sedan till bh.. Ja, vet.. jag hade väldigt svårt att se de som en positiv sak..när jag var yngre.. man ville ju liksom ha lika söt bh som de andra.
Men jag har svårt att hitta kläder idag med.. för det passa på ena stället sedan inte det andra..
Suck...Då kanske man får åka till sunsdvall ;) *ler*
tackar för inlägget!