stora bröst
Anonym (BIG) skrev 2010-02-24 23:26:16 följande:
Öhh.. nä! Det är inte alls så att stora bröst per automatik innehåller mycket fett! Jobbar inom mammografin så jag kan upplysa dig om att du har helt fel där. Bröstens storlek avgörs till viss del av fettinnehåll men huvudsakligen är det faktiskt bröstkörtelvävnad (parenchym). Av den anledningen kan faktiskt smala tjejer ha stora bröst, och kraftiga tjejer ha små bröst. Comprende? För övrigt har jag 80G. Är lite mullig efter barnen men jobbar mig neråt i vikt. När jag nått min målvikt ryker brösten, antingen om jag får det via sjukvården eller om jag ska ta ett banklån och betala för det själv. Bort ska de! Har alltid avskytt dem och gör det inte mindre trots att jag nu är 34 år. Nej, tjejer med små bröst - ni ska vara så glada för att ni kan klä er snyggt, hitta snygga underkläder, känna er fräscha och slippa ont i rygg och axlar! VILL HA SMÅ BRÖST!För mig finns det bara minus med stor byst och det gör mig så ont när tjejer som är jättefina går och opererar sig, särskilt om man tränar mycket! Varför vill man frivilligt ha mer att kånka på när man inte behöver? Om man tex. tränar löpning som jag gör så är de garanterat bara i vägen.
Jag har fått en operation beviljad en gång när jag var yngre och tror inte det blir några problem sen heller. De har inte direkt blivit mindre och den här gången tänker jag inte fega ur!