Hjälp! Svamp i brösten - gör såå ont att amma...vet inte vad jag ska göra??!!
Hjälp!
Dottern på 2 v har torsk och vi provade med alla huskurer på BVC inrådan i en veckas tid men det blev bara värre. Jag fick oxå svamp på bröstvårtorna och tror nu att detta kommit in i bröstgångarna för det gör så otroligt ont under och efter och mellan amningarna. har fått mycostatin till lillan och penslat på vårtor men det hjälper jui nte om det kommit in i brösten - märker inte heller någon förbättring för mig (dock för lillan) och inatt blev det outhärdligt så jag pallar inte att amma mer nu. Använder amningsnapp men det gör sjuuk ont ändå.
Fick inga bra råd då jag ringde amningsmottag på bb utan hon sa bara att jag skulle göra som jag själv ville om jag inte ville amma längre fast jag sa att jag ville (?)
Ringde amningshjälpen och hon tyckte jag skulle ha fått behandling med tabletter direkt vid första besöket på bvc då jag själv är svamp benägen (har haft otrolig mycket svampinfek i underlivet genom åren) och fick dess utom antibiotika i samband med FL så svamp var ju inte direkt förvånande...
är helt desperat nu och vet inte vad jag ska ta mig till...
Någon som har några råd eller tips att ge en uppgiven, trött och superledsen mamma?