• anna06

Skadad/tunn slemhinna - Ashermans

Har hittat hit nu.

Ska försöka tänka lite positivt, men det är svårt. Men du har en poäng att mitt nästa spretande med benen förhoppningsvis ger något positivt. Var ett tag sen... Undrar hur många gånger man legat i stolen de sista åren? Många gånger är det? Innan allt detta klarade jag inte av att ha manlig gynekolog, nu är man glad bara någon vill titta.

Håller alla tummar jag har, och alla andra kroppsdelar också, för dig i morgon!

Kram Anna

• anna06

Hej Lisa

Hur gick det för dig idag? Hoppas verkligen det gick bra!

Själv blev jag uppringd av reproduktionsmedicin som hade en tid att ge min till min ordinarie läkare. Skönt att gå till samma läkare, men det blev lite väl tidigt. SKa dit nästa torsdag. Är iof sig bra att inte behöva vänta så länge, men jag är llite orolig över att det är för tidigt. Ev kan man ännu inte se hjärtat då. Och om det sker kommer jag bli superorolig. Men, men, jag får väl hoppas att jag är en av dem som lyckas se hjärtat tidigt.

Kram Anna

• anna06

Hej Lisa

Vad bra att ni har fått till det med befruktade ägg. Kan bara föreställa mig väntan vid telefonen. Grymt upplägg, men de måste ju så klart ge er besked så ni vet fortsättningen. Jättespännande för i morgon. Och kom ihåg, tjock slemhinna är tydligen inte kravet för att bli gravid. Och efter all er otur så är det faktiskt dags för dig att ha tur!

Själv var jag på vul idag. Var något nervös innan, ville inte få besked att det vare sig var för tidigt att se ngt, eller att det inte fanns något hjärta. Men allt såg bra ut. Klumpen var i rätt storlek, och ett hjärta slog tydligt. Enligt min läkare så har risken för missfall gått ner drastiskt när man både ser ett tydligt hjärta, coh storleken stämmer med tidpunkten. Så nu kan jag slappna av lite. Men inte jättemycket. Iom min oro så får jag ett ultraljud till 25 mars. HOn tyckte eg att det såg så bra ut att det inte behövdes. Men iom att jag vet att förra gången så dog fostret ca 1 vecka senare så räcker inte det för mig. Hon tog fram sin egna almanacka coh klämde in mig extra. Tack för det.

Känns som jag kan börja se fram emot den semester som vi har inbokad. Ska till Egypten två veckor i mars. Och sen kommer jag hem och får förhoppningsvis se klumpen ha utvecklats till ett levande foster.

Hur är fortsättningen för dig nu? Har sett på sidor om en massa termer, men vet inte vad de betyder. Men antar att du ska vänta ett antal dagar, coh sedan testa? Eller kommer mensen spontant om det inte blir något? Hoppas verkligen att det går vägen för dig/er. HÅller alla tummar jag har för er i morgon!

Kram Anna

• anna06

Hej Lisa

Jodå, jag mår bra. Är lite nojig kring att jag inte är så illamående som jag "borde" vara. Men försöker njuta av det istället. Får ju dock några attacker per dag, så det ska väl vara i sin ordning.

Membrasin har jag provat, tro det eller ej..., hjälpte ingenting för mig, men kanske i kombination med annat. Annars kan du ju alltid prova fosfor, det försökte du ju få i mig tidigare...

Nej skämt å sido, visst försöker man med allt. Tog även algtabletter i kombination med kalk, då togs det visst upp bättre. Akupunktur gick jag på en gång i veckan i ett år. Helt absurt om man tänker efter, men vad gör man inte.

Får en fin bild framför mig av det löpande bandet vid insättning. En tanke för att spara mer tid kan ju vara att alla ligger i en ring med doktorn i mitten, då kan man ju spara ännu mera tid. Kanske något att framföra?

Kan inte föreställa mig vilken olidlig väntan du står inför. Att veta en testdag, att ha fått ett befruktat ägg i dig, men vänta på resultatet. Är bortrest när det är dags för dig, men kommer att tänka på dig.

TA nu hand om dig och ta det lugnt!

Kram Anna

• anna06

Happies; vill bara säga att jag önskar dig all lycka till, och att det är trevligt att det är någon mer som hittat till vår tråd, även om det inte är en postiv erfarenhet som gör att vi har något gemensamt.

• anna06

Hej Happie

Jag vet tyvärr inte hur tjock den var. Har inte fått komma och mäta regelbundet. Det jag vet är att den blev runt 6 mm med 6 mg fermanest. Och denna månad ökade jag på till 8 mg. Fick dessutom kinesiska örter av akupunktören. Men tyvärr vet jag inte hur tjock den blev. På VUL nu senast syndes det att slemhinnan växt till sig just där klumpen satt, såg inte ut att ha blivit allmänt tjockare. Enligt min läkare räcker det med 5-6 mm, coh att slemhinnan är det någonstanns i livmodern. Men det är klart. Det gäller ju att få ägget just dit då.

Önskar er båda lycka till. Nu är det er tur!

• anna06

Hej därför

Jag fick tunn slemhinna och sammanväxtningar i livmodern efter en misslyckad skrapning.

• anna06
    heter skrev 2010-03-04 22:49:02 följande:
    Usch vad tråkigt. Det finns ingen chans att livmodern kan repa sig igen?
    Jodå, det är det min livmoder gjort. Efter 3 operationer och en hel del östrogen och annat så har det gått vägen för mig.
  • anna06

Hej Lisa!

Är tillbaka nu. Vill veta hur det gått för dig. Hoppas verkligen att allt funkat, det är du mer än värd!

Massor med kramar.

• anna06

Hej,

Tråkigt att ni fick avbryta Happies. Måste kännas tungt.

Själv var jag på VUL idag. Allt såg fortfarande bra ut så det verkar faktiskt som att det kommer gå vägen denna gång. Blev utskriven från Reproduktionsmedicin eftersom allt var ok. Får dock komma tillbaka om det skulle bli ngt strul.

Önskar att ni också snabbt som sjutton får en positiv utgång!

Ta hand om er!

Kram Anna

• anna06

Fy fan Lisa. Varför kunde det inte få gå vägen, coh varför kan inte sjukvården förstå att de har att göra med personer i kris och ge oss vettigt bemötande?

Förstår att ni väljer att göra det privat nästa gång. Om det finns flera alternativ tycker jag ni ska träffa flera coh höra vad de har för erfarenhet av tunna slemhinnor pga Ashermans coh vad de har för behandlingsstrategi. Det är ju ändå en stor investering ni gör, både emotionellt och ekonomiskt.

Kanske du kan höra med Arne Råde... som gjorde operationen vad han anser vara den bästa metoden. Känns ju som han kan detta med Ashermans iallfall.

Tänker på dig!

Massor med kramar

Svar på tråden Skadad/tunn slemhinna - Ashermans