• Anonym (Glad)

Äntligen har jag hittat nåt naturligt mot min ångest :-)

Lider av panikångest och generell ångest. medicinerar med zoloft men det räcker inte helt utan fått ta en del sobril vid behov. Ibland ganska ofta. Fick sedan atarax istället vilket inte hjälper alls.
    Fick tipset om magnesium och började ta det ca 500 mg om dagen och märkte effekt väldigt snabbt. Mycket lugnare och inte känt ångest på flera veckor nu. Kan äntligen börjat leva ganska normalt. Jag hade ingen brist på magnesium men på nåt sätt vill min kropp ha det för att kunna slappna av.

Ville bara dela med mig av min upplevelse.
    Kommer fortsätta med zoloften så medicinfri blir jag inte men det är könt att slippa behovsmedicinerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 23:51
    intressant att höra om det funkat på nån annan.
  • Svar på tråden Äntligen har jag hittat nåt naturligt mot min ångest :-)
  • Anonym (hmmm)

Intressant. Har hört om just magnesium och ångest/depression men tänkt att jag ju äter vitamineraler - och nu när jag kollar ingår inte magnesium. Så nu blir det till att handla pronto!!

• IsaT

Hej!
    vet ni om det finns fler "natur medecinska" alterntiv mot/för deppighet. inget stort fan av tabletter överhuvudtget och verkligen inget stort fan av läkare{#lang_emotions_embarassed} så svårt å få en rättvisbild av sina kännslor när det ska sättas ord på dem.

Önskar alla lycka och bra dagar!

• Anonym (*)

rosenrot funkar för vissa, men för andra (om man blir oroad av kroppsliga symptom ffa) blir det värre ångest. Johannesört annars. se till att järn och b-vitamin depåerna är fyllda

• Anonym

puffar.... skulle va intressant o veta då jag också vill ha ett naturligt läkemedel mot min ångest... vill inte ta något annat, är rädd för biverkningar

• IsaT

pratade just med vidarkliniken i järna som (nästan) bara jobbar med natuläkemedel. tydligen finns något som heter "Valeriana" (finns på apoteket). hjälper vid ångest, sömnsvårigheter och är naturligt. hon nämde även något som hette kordorium tror jag det kallades.

• Anonym (lisa)

Valerina gör att man känner sig "bakis" dagen efter - absolut inget att rekommendera anser jag. Men magnesium ska jag genast prova. Var köper man det?

• Anonym

Glad: Härligt att höra at du blivit hjälpt. Men har förstått att det finsn magnesium som är svårare elelr lättare att ta upp för kroppen. Vilken sort äter du?

• Anonym (mmmm)

Jag ska börja äta Magnesium idag

Även tillsammans med extra kalcium, krom och omega-3.

Planerar även att äta nikotinsyra (b3) om några veckor.

Jag tänkte äta 200mg på kvällen och sedan 150mg två gånger per dag. Så det blir totalt 500mg.

Äter även en vanlig multivitamin-tablett som är rekommenderad för kvinnor i fertil ålder.

Ni som ätit Magnesium, hur mycket och när märkte ni effekt?

Svar på tråden Äntligen har jag hittat nåt naturligt mot min ångest :-)