Gladskit skrev 2010-02-19 21:11:11 följande:
Namnet var verkligen jättefint, jag har aldrig hört det förut!! Jag skulle göra det så enkelt som möjligt för dem och verkligen vara övertydlig och säga att det uttalas Thiåni, då borde det inte kunna bli fel! Nu börjar er flicka bli stor och jag skulle tycka att det vore rörigt för henne att höra en massa olika uttal hela tiden så jag skulle försöka få dem att lära sig!
Tack, ja det är verkligen jättefint i mina öron med :)
Men tyvärr så har de andra inte riktigt fått till det.
Och jag försöker, jag säger det om o om igen... Men ingen hör rätt, de kan inte komma ihåg, de kan bara inte uttala det... Såå trist.. Namnet är ju så fint om man uttalar det rätt...
Jag menar, hade jag velat att hon skulle heta Dion, som Celine Dion så hade jag ju uttalat det så... men... nä, det går bara inte in hos folk...
Själv så heter jag Cheyenne, och snacka om att jag har hört alla världens verioner av mitt namn :) Roligast är ju när man ska bli uppropad i klassen, hos tandläkaren eller dylikt.. När de verkligen måste säga namnet.
Min sambo är lite kul.. ha ha.. Det ringer ju telefonförsäljare hit var och varannan dag som frågar efter mig och då hör jag honom säga
- Nä.. vad hette hon sa du?
- Shayann.. nä nån sån har vi inte här?
- Säg igen är du snäll.
- Tjejen.. nä, nån sån har jag inte här... Konstigt.. Men vänta.. Jag har en Cheyenne här!
Ha ha ha :D