Tror ni att många ljuger om att dom blivit våldtagna?
Tror ni att många ljuger om att dom blivit våldtagna och isånafall varför tror ni dom skulle ljuga om det?
Tror ni att många ljuger om att dom blivit våldtagna och isånafall varför tror ni dom skulle ljuga om det?
Nej, jag tror inte många gör det. Men det finns nog vissa som gör det.
Jag vet själv om en som gjort det. Det gick så långt att killen blev häktad.
Nej, jag tror att det är en väldigt, väldigt liten del. Tyvärr så fattar de inte hur fruktansvärt mycket de förstör för dem som verkligen blir våldtagna, eftersom inte bara rätten utan också omgivningen ofta förutsätter att det är en lögn pga dessa tjejer..
Nej hur fan kan man ljuga om en sån sak.
Nej det tror jag verkligen inte.
Vad menas med många? En procent? fem procent? tjugo?
Ska jag gissa så tror jag runt fem procent, och om det sedan är mycket eller lite vet jag inte så jag röstade på pluppen i mitten.
Tror inte att det är särskilt många som "hittar på" att de har blivit våldtagna. Däremot finns det nog en och annan som "känner" sig våldtagen (utan att det kanske är fråga om en "regelrätt" våldtäkt så som den definieras i Brottsbalken) och gör en anmälan i alla fall.
Ja, jag tror att många ljuger. (Med många menar jag att det är mer än ett obefintligt och därmed högt tal, inte majoriteten).
Nej jag tror inte att de ljuger. Själv har jag låtit bli att berätta mer än en gång eftersom jag känt att jag inte pallar med allt ifrågasättande så varför skulle man gå igenom en sådan grej för skojs skull? Många jag känner har också struntat i att anmäla. Mörkertalet är nog väldigt stort. Ifall det är någon som ljuger om att de blivit våldtagna handlar det nog mer om att hämnas, men jag tror inte att de är många!
Hade en kompis i gymnasiet som hittade på det..
Har inga hundraprocentiga bevis, men saker har bara inte stämt och gått ihop i hennes berättelser om detta, samt att det hela "gick över" rätt fort när hon fick uppmärksamhet av oss kompisar. Vi blev ju panikslagna men fattade fort misstankar om att det bara var ett påhitt för att få mer uppmärksamhet, för att vara ett stackars offer.. Blir fortfarande arg när jag tänker på det och det är över 10 år sedan.
Så ja, min erfarenhet säger att personer som mår väldigt dåligt kan dra till med detta för att folk ska se dem.