jomama skrev 2012-05-21 21:13:02 följande:
Våran son fick sin diagnos bara ett par veckor efter att han föddes så det enda vi kunde se som symptom va att han inte kunde bajsa alls och att han spydde upp all mat.
Jag har en bekant som utreder sin son för hs och där låter sypmtomen nästan identiska med din sons. Hur gammal är han? Har han blivit sövd någon gång innan?
Tycker också det är jobbigt med sövning. Vår son fick botox för någon vecka sen och sövdes då. Man kan trösta sig med att det är så extremt ovanligt med att det går fel under narkos. Men jag förstår dig.
När ska han sövas? Håller tummarna för er!
dem vet ej om det är hirschsprung därför gjör de en rektoscopi + tar en biopsi då med. läkaren på akis i uppsala sa att han förmodligen inte ha det men måste börja nånstans.
som bebis spydde han mycket fick byta bodies vissa dagar 7 gånger.
han har inte blivit sövd o han är nu 5, han ska till akis nu på fredag. började med problem sen han var 4 månader men han skrek redan första natten 3 timmar i sträck när vi kom hem, sen skrek han väldigt mycket va jämt hungrig men spydde mycket upp igen. hård i magen jämt.
såklart hoppas jag inte att han lider av detta men vill få nå svar, nu har jag klyxat honom 4 dagar i rad för att få honom rent i tarmarna. han mådde så dåligt, ushhh tycker det är jobbigt för mig själv men ännu jobbigare för honom lider mycket av att se honom må så dåligt.
tack för tummarna, hoppas allt går bra