Ni som har AGAM stol från IKEA. Se hit!
Jag undrar när ni började med Agam stolen till era barn.
På Ikea rekommenderar de från 3 års ålder, men det känns lite länge för vår son att sitta i Antilop barnstol ända till dess. Han är snart 2 år.
Jag undrar när ni började med Agam stolen till era barn.
På Ikea rekommenderar de från 3 års ålder, men det känns lite länge för vår son att sitta i Antilop barnstol ända till dess. Han är snart 2 år.
Kommer inte ihåg exakt hur gammal han var. Men han fyllde 2 i januari o jag tror att vi köpte den nån gång i höstas.
Min dotter började sitta på sin när hon var 1 år och 11 månader. Och hon är ändå väldigt liten (var 82 cm lång när hon var 2½)
Det har funkat bra, men det beror ju på hur barnet är oxå, inte bara på åldern.
Mellan Antilop och Agam hade vi en Tripp Trapp. Så för oss har det blivit ungefär så här: 5 mån - 1 år Antilop, 1 år - 2 år Tripp Trapp och 2 år -- Agam
Min 1½ åring är definitivt för ostadig för att sitta o äta på Agam men kan gärna balansera på storasyrrans stol emellanåt. Men jag räknar med att det går fort och runt 2 år kan man absolut fixa det.
Vi har agam-stolen och båda våra brudar har använt den sen 2års ålder och det har funkat bra.
Båda barnen började med sådana stolar runt tvåårsdagen. De har fungerat klockrent, utan olyckor. Efter 7½ års daglig användning är lacken lite avskavd på kanterna, men för övrigt är den jättebra, och dottern (7½ år) har vår Agam som skrivbordsstol.
Rekommendationer är ofta lite väl tilltagna, för att leverantörerna skall kunna friskriva sig, Ikeas lära-gå-vagn var tex. från 18 mån... *s*
Vi hade den till sonen från 2 år. Men den var inte bra. Kommer inte att göra misstaget med att köpa den igen. Sonen trillade av den hela tiden, hade den tills han var 5,5 år och till och med sista tiden ramlade han av den. De hade sånna på dagis med och dagis sa med att den har så liten sittyta så det är lätt hänt att barnen trillar av den.
Vi har antilop nu men det blir en triptrap sen, ingen mer agam.