• Hexx

Vad ska jag ta mig till?

Mina barn (idag är de ungar.) har kommit in i någon galen period som jag inte klarar av.... De är 2 och 4 år. De kan inte ta sig för med något alls när vi är hemma. JAG ska leka ÅT dem helst. De klänger, grinar, bråkar och tjuter. Jag ger dem förslag på vad de kan göra, men inget passar.
    4-åringen vill bara spela playstation, se på tv, spela dator eller så. Jag vägrar låta honom göra det. han får se på tv efter lunchen och på bolibompa på kvällen. Det är nog anser jag. IBLAND får han spela PS, men bara 20 minuter. Sedan vill lillebror spela och då blir det ett J''''a liv. Jag förbereder den stora på att lillbrorsan får spela sedan, men det ska bråkas....
    Måltiderna ska vi inte ens tala om. De äter inte alls. De krånglar på stolarna, larvar sig, pillar med blommorna i förnstren osv. Spelar absolut ingen roll vad vi försöker med. Mutor, hot, bråk, uppmuntran... INGET funkar.

Idag belv jag tokig och skrek åt dem. Skickade upp den stora på rummet medans jag matade 2-åringen. Sedan bytte jag. 2-åringen fick gå och lägga sig och jag matade (!) 4- åringen samtidigt som jag förklarade varför jag var så arg och ledsen.

Jag berättade att jag ska ta bort PS:et och att han inte får spela mer spel på datorn eller någon annan stans. Han blir ju för f*n beroende trotts att vi begränsar det som vi gör.
    I stället för att se på tv nu efter lunchen får han vara på sitt rum. Jag sa att han ska träna på att vara i sitt rum ochj leka med sina grejer.

Kan någon ge mig råd?

Vad 17 ska vi ta oss till?
    De är galna! ....typ.....

• Svar på tråden Vad ska jag ta mig till?
  • Stårschan

Ta hem kompisar så att de har någon att leka med vore min första åtgärd.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Hexx

Jamen man kan ju inte ha kompisar här dygnet runt!

• allakantralla

Ge dem hushållsuppgifter, riktiga viktiga hushållsuppgifter. Diska, dammsuga, torka golvet, laga mat, sortera tvätt. Vad som helst som gör att de känner sig DELAKTIGA och inte undanskuffade till sina respektive rum för att hålla på med barngrejer. 

Fattar att du är sjukt trött på ungarna, men låt dem vara med där det händer istället.
  • cicci85

Jag tycker det funkar bra att sätta mig med barnen på deras rum och leka med dem, inte bara titta på utan tex bygga en tågbana tillsammans.

Svar på tråden Vad ska jag ta mig till?