• SillaLóa

Hur hade du gjort?

Sålde en bok på blocket i förrgår. I annonsen var det bild på boken samt uppgett ISBN, upplaga etc. 140 kr. Nu ringer köparen och säger att han köpt fel bok och vill ha pengarna tillbaka. Min omedelbara tanke är att det ju är hans eget fel och hans eget ansvar. Jag är hemma med en 4 månaders bebis och orkar inte ut i detta vädret för att gå till bankomat och hämta ut kontanter åt honom. Och så sitter jag där med boken igen och får göra en ny annons.

Hur hade ni gjort?
  • Svar på tråden Hur hade du gjort?
  • versan

Tyvärr hans problem.
    Han kan ha köpt boken kopierat den han vill ha och sen lämnat tillbaka den.
    EHH... Nej tyvärr skulle jag ha sagt Be att han säljer den själv.

• Celiine

Om han har köpt fel bok får han väl sälja den själv! Jag tycker att han får skylla sig själv, särskilt som du uppgett ISBN. Han borde ha kollat upp det innan.

• versan

Du är ju ingen affär.
    Säg bara att tyvärr sålt är sålt.
    Det misstaget skulle han ha sett om han kollat upp numret.
    Tycker det låter skumt att han haft boken sen igår & nu vill lämna igen den.

• versan

under den tiden så har han hunnit kopiera hela boken om han lägger manken till.
    SÄG NEJ jag tar ej tillbaka boken.
    Då ska du lägga ut en annonskostnad igen. {#lang_emotions_surprised} 

• tamate

håller med alla andra som skrivit, har du uppgett rätt information i auktionen så anser jag inte han kan komma och ångra sedan. är ju inte ditt problem om han har dålig koll

• SillaLóa

Ska skicka ett sms till honom. Han verkar knepig så orkar inte ta diskussionen på telefon. Vill ni hjälpa mig formulera sms:et?

• Bedan

Affärer är inte tvingade att ha öppet köp, så det är verkligen inte du heller. Du får sms:a typ: I annonsen stod allt du behövde veta för att kolla upp så att du köpte rätt bok, inklusive ISBN nr. Jag har gjort allt som ankommer på mig för att affären skulle gå så bra som möjligt. Tyvärr har jag ingen möjlighet att göra återköp på boken, ifall du inte vill ha boken får du försöka sälja den själv.

• SuzR

var tydlig och rak, inga krussiduller

tex. Du har köpt boken på eget ansvar, tyvärr får du inte dina pengar tillbaka

eller nåt...

• Miew

Hej.
    Jag uppgav ISBNnr i annonsen. Det var då ditt ansvar att ta reda på om det var rätt bok. Du köpte den så nu är det ditt ansvar att då sälja den vidare om du inte ahr användning för den. Tyvärr så kommer jag inte att köpa tilbaka den. MVH

Viggo & Gry & Veras mamma
Svar på tråden Hur hade du gjort?