• Anonym

Ska in i fängelse...

Jag har blivit dömd till en månads fängelse. Det är första gången jag gör en olaglig sak och jag har erkänt.
    Jag är gift och har en som på 13, bra jobb och ett bra liv. Min make tycker att domen är fel och att jag inte gjort fel, jag vet inte längre. Han säger att det inte blir några som helst problem men att vara ifrån mig en månad och att han har fullt upp med jobb och sonen. Han har iof ett väldigt avancerat jobb som kan hur mycket tid som helst.

Jag är dock livrädd för atthan ska sakna mig och vara ledsen. Jag vet ingenting om fängelse, jag vet att mina dagar kommer att rulla på med samtal jobb och böcker. Ser inga problem med det. Men mannen och sonen!! Får man ringa? Får de hälsa på?

Har någon erfarenhet av fängelse för kvinnor?

• Svar på tråden Ska in i fängelse...
  • Anonym (rebecca)
    Anonym (fotboja!) skrev 2010-02-19 21:16:38 följande:
    Det spelar inte så stor roll hur lång tid det är. Vart man får sitta beror mer på vad man har för livsförhållanden, om de bedömer att man är rymningsbenägen/har problem med droger osv. Ystad där jag var som har samma säkerhetsklass som Hinseberg, där var det kvinnor som satt som kortast två veckor.Jo, TS, om du tänker ansöka om att få avtjäna ditt straff på en viss anstalt så kan jag varmt rekommendera Ringsjön, det är som ett sommarläger för vuxna. Tyvärr fick jag bara vara där en vecka för de kom och ville ha ett urinprov precis när jag kom ut från toaletten och jag hade tre timmar på mig och blev helt enkelt inte kissnödig igen. Då hamnade jag på Ystad och trots att urinprovet vid ankomsten var negativt fick jag aldrig komma tillbaka så ett tips är att ALLTID HÅLLA DIG KISSNÖDIG. Och ansök absolut inte om att få avtjäna straffet på Ystad, det är helvetet på jorden, har fortfarande mardrömmar därifrån.
    Ett fängelse ska väl knappast vara ett sommarläger för vuxna som du skriver??!! De som har gjort något brottsligt ska ha ett helvete när de sitter inne. Det  tycker iallafall jag,  folk måste lära sig av sina misstag. Inte att man kan begå ett brott och vara på hotell under sitt straff??!! Det ska ju inte bli till det positiva att sitta inne. Då kommer ju fler och fler begå brott och känna att det är inte så farligt att sitta inne så jag kan ta det. Du förtjänar säkert dina mardrömmar!!!
  • idiblon
    Stårschan skrev 2010-02-19 15:26:20 följande:
    Inte om det var en man som misshandlade sitt ex heller?
    Eisa loves me.
  • Anonym (fotboja!)
    Anonym (rebecca) skrev 2010-02-20 09:43:27 följande:
    Jag skulle gärna skriva till dig privat och berätta hur det var på Ystad så tror jag att du skulle skämmas ordentligt över att ha skrivit så.
  • Anonym (**)
    Anonym skrev 2010-02-19 18:25:08 följande:
    Något stämmer _inte_ här! _Ingen_ vet vad man får för straff innan dom delges och i samma ögonblick den delges är den ofentlig.
    Både åklagaren och försvarsadvokaten föreslår vad dom tycker är ett rimligt straff. Det är kanske det ts pratar om? Om hon nu har erkänt och det är ett faktum att hon kommer att dömmas
  • Anonym (Lo)

Dom får aldrig berätta om personen sitter inne på just den anstalten fast att man vet det när man ringer.Man får ringa dit sen får den i vakten ta ett medelande o lämna till den som det berör.Så får det ringa upp om den har tillstånd för just den personen.
    spelar ingen roll om det är öppen eller sluten anstalt. Nån skrev att man får telefon kort nej det får man köpa själv och det kostar en del.
    Finns dom här som är6 st kvinno fängelse hinsan , ljusadalen ringsjö ystad färingsö sagsjö. Sen är dom ju olika tex färingsö sitter dom med narkotika, hinsan dom som har gjort andra brott osv,
    Internet är begränsat vilka sidor osv inte alla anstalter som tilllåter internet alls

• Anonym (Lo)

visa anstalter har besöks rum där familjen får sova över om det finns ledigt. när ska du in vet du det?

• sirisdotter

Mariestad - någon som känner till kvinnofängelset där?  (bekants bekant satt där "för att jag blev förbannad och klappade till nån").  Skulle inte förvåna mig om det var fråga om våld mot tjänsteman,kanske polis...

• Anonym (fotboja!)
    sirisdotter skrev 2010-02-20 11:23:54 följande:
    Mariestad - någon som känner till kvinnofängelset där?  (bekants bekant satt där "för att jag blev förbannad och klappade till nån").  Skulle inte förvåna mig om det var fråga om våld mot tjänsteman,kanske polis...
    Mariestad är ett fängelse för män.
  • sirisdotter
    Anonym (fotboja!) skrev 2010-02-20 11:27:17 följande:
    Mariestad är ett fängelse för män.
    Finns det inget i Mariestad för kvinnor?  Nej jag kan ha blandat ihop med en man i samma gäng..., tack!
Svar på tråden Ska in i fängelse...